اپلیکیشن و نرم افزارهوش مصنوعی

چت‌بات Bard گوگل به‌روزرسانی شد؛ پشتیبانی از زبان فارسی و ارائه پاسخ‌های صوتی

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

Bard اکنون از بیش از ۴۰ زبان مختلف دنیا پشتیبانی می‌کند که یکی از آن‌ها فارسی است.چت‌بات هوش مصنوعی Bard گوگل با ویژگی‌هایی ازجمله پشتیبانی از زبان فارسی و تجزیه‌و‌تحلیل تصاویر در اختیار کاربران قرار گرفت.

گوگل در بهمن ۱۴۰۱ از چت‌بات هوش مصنوعی Bard به‌عنوان رقیب مستقیم ChatGPT رونمایی کرد و ابتدا آن را به‌طور آزمایشی در ایالات متحده و بریتانیا راه‌اندازی کرد. از آن زمان، این شرکت به‌روزرسانی‌های جدیدی را برای بارد معرفی کرده است.

پشتیبانی از زبان فارسی توسط هوش مصنوعی Bard

مهم‌ترین تغییر هوش مصنوعی گوگل برای کاربران ایرانی، پشتیبانی از زبان فارسی است. Bard اکنون در اروپا نیز ارائه شده که تاکنون به دلیل ابراز نگرانی کمیسیون حفاظت از داده‌های ایرلند، به تعویق افتاده بود. گوگل توضیح داده که درحال همکاری با کارشناسان و قانون‌گذاران است تا نگرانی‌های مربوط به Bard را برطرف کند.

Bard همچنین اکنون از قابلیت‌های تصویری نیز پشتیبانی می‌کند. در پست وبلاگ گوگل توضیح داده شده که اکنون کاربران می‌توانند تصویری را آپلود کنند و از Bard بخواهند اطلاعاتی در مورد آن ارائه کند یا براساس تصویر زیرنویس تولید کند. این ویژگی فعلاً فقط به زبان انگلیسی در دسترس است.

کاربران Bard همچنین اکنون می‌توانند لحن و سبک پاسخ‌های این چت‌بات هوش مصنوعی را به پنج گزینه مختلف تغییر دهند: ساده، بلند، کوتاه، حرفه‌ای یا غیررسمی. این ویژگی نیز به زبان انگلیسی ارائه شده و به‌زودی زبان‌های جدیدی نیز از آن پشتیبانی خواهند کرد.

درنهایت، کاربران اکنون می‌توانند پاسخ‌های Bard را به‌طور صوتی بشنوند که به گفته گوگل، این قابلیت برای افرادی مفید خواهد بود که می‌خواهند تلفظ صحیح یک کلمه را بشنوند. به گفته گوگل، این ویژگی از بیش از ۴۰ زبان پشتیبانی می‌کند.

منبع: دیجایتو

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا