شهر هوشمند

طرح‌های هوشمندسازی باید جامع باشد

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

یک دکترای شهرسازی گفت: به منظور تحقق شهر هوشمند نیاز است اقدامات فناورانه، تامین نیروی انسانی متخصص ، الزامات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و محیط زیستی با هم مورد توجه باشند تا هوشمندسازی به نتیجه برسد.

به گزارش اقتصاد الکترونیکی به نقل از ایمنا؛ امیر حسین شبانی  اظهار کرد: هوشمندسازی یک شهر تنها با بکارگیری فناوری‌ها و زیرساخت‌ها ممکن نمی‌شود و هنوز شاخص، ملاک یا معیار جهانشمولی وجود ندارد که به کمک آن بتوان میزان هوشمندی هر شهر را مشخص کرد.

وی افزود: وجود چشم‌انداز مطلوب و متناسب، در نظر داشتن برنامه اقدام مؤثر و تعامل و هماهنگی در روند هوشمندسازی شهر بسیار مهم است.

این دکترای شهرسازی با تاکید بر اینکه نگاه بخشی، محدود و مقطعی به اهداف هوشمندسازی، این فرآیند را با مشکل مواجه می‌کند، تاکید کرد: برای دستیابی به ساختاری کارآمد، اقدامات فناورانه، تامین نیروی انسانی متخصص، الزامات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و محیط زیستی نیاز است تا هوشمندسازی به نتیجه برسد.

شبانی تصریح کرد: آگاهی‌رسانی به هنگام از مسائل در سطوح و مقیاس‌های مختلف و انجام اقدامات مؤثر و به موقع بر اساس آن، همچنین گردآوری و تحلیل داده‌ها ابعاد مختلفی از هوشمندسازی را شامل می‌شود.

وی یادآور شد: نباید صفت هوشمندی را تنها به مجموعه‌ای از اقدامات مرتبط دانست، بلکه باید این مسئله را بنیادی‌تر از آنچه که هست دید و بررسی کرد و نیاز است در این راستا مدیریت شهری بسترهای فرهنگی و نظام‌های اجتماعی حاکم بر شهر را در نظر داشته باشد.

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا