شهر هوشمند

جلوگیری تخریب نمای ساختمان‌ها با هوشمندسازی شهر

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

شهرداری هلسینبورگ سوئد در راستای هوشمندسازی شهر، به‌تازگی حسگرهای حساس و هشداری را برای رفع انسدادهای احتمالی ناودان‌ها در نظر گرفته است که از تخریب نمای ساختمان‌ها توسط رطوبت جلوگیری می‌کنند.

شهر هلسینبورگ سوئد، استراتژی اینترنت اشیا (IoT) خود را چنان جدی گرفته است که هیچ جزئیات کوچکی از زندگی روزمره نادیده گرفته نمی‌شود. آخرین مورد اضافه شده به طرح شهر هوشمند این است که ناودان‌های باران هوشمندتر شده است و با نصب حسگرهایی که از تجمع برگ‌ها و زباله‌ها مطلع می‌شود، نظارت بر آن‌ها آسان‌تر شده است. مشکل سرریز ناودان‌های باران در هلسینبورگ این است که باعث نفوذ رطوبت به نمای ساختمان می‌شود و به‌تدریج یکپارچگی سازه را از بین می‌برد.

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

تشخیص مشکلات در ناودان‌ها می‌تواند امر دشواری باشد چراکه از حیث مکانی اغلب در بالای ساختمان‌ها قرار دارند و به همین علت، پایش آن‌ها کار دشواری است.

دانیل ادنستروم، مدیر اداری بخش املاک شهر، در این رابطه می‌گوید: “یکی از بزرگترین چالش‌های مدیریت املاک این است که باید هزینه بالایی برای تعمیر و نگهداری املاک شهر صرف شود. گرفتگی ناودان‌ها می‌تواند به مرور زمان به ایجاد نماهای آسیب‌دیده از رطوبت منجر شود که بسیار پرهزینه است. ما در حال آزمایش این هستیم که آیا می‌توانیم به صورت دیجیتالی ناودان‌های شهر خود را ردیابی کنیم و در صورت لزوم، قبل از آسیب دیدن نما و ساختمان، سریع‌تر آن را اصلاح کنیم.”

برای حل این مشکل، خدماتی در حال توسعه است که با استفاده از آن، سنسورهای نشت‌یاب در ساختمان قرار داده خواهد شد که در صورت انسداد یک ناودان خاص، به کارکنان عمومی هشدار ارسال می‌شود و به این ترتیب بازرسی‌ها به حداقل می‌رسد و در زمان و هزینه نیز صرفه‌جویی می‌شود.

منبع:  ایمنا

  • جلوگیری تخریب نمای ساختمان‌ها با هوشمندسازی شهر

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا