رباتیککشاورزی هوشمند

استفاده از ربات گرگ نما برای حفاظت از محصولات کشاورزی در ژاپن

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

براساس گزارش های محلی، گله های حیوانات وحشی در ژاپن، سالانه حدود ۱۲۰ میلیون دلار به محصولات کشاورزی آسیب می زنند. ربات گرگ نما که ظاهری خشن و ترسناک دارند از بهترین ابزارهای محافظت از محصولات کشاورزی در ژاپن محسوب می شوند.

روزنامه انگلیسی «تایمز» گزارش داد که گله های آهو و گراز وحشی عامل ۶۰ درصد این تلفات هستند و از آنجا که جمعیت ژاپن با رشد سریعی به سمت پیری در حرکت است، تعداد شکارچیان دارای مجوز ۹۱ درصد کاهش یافته است، در نتیجه خطر برای محصولات کشاورزان افزایش یافته است.

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

کشاورزان برای حل این بحران به راه حلهای تکنولوژیک از جمله پهپاد شکارچی که علاوه بر شکار، قادر به تولید صدای پارس سگ است متوسل شده اند که در دوسال گذشته توانسته اند با استفاده از این پهپادها ۱۰۰ آهو و خوک را شکار کنند. در همین زمینه گرگ های مکانیکی که ظاهری خشن و ترسناک دارند از بهترین ابزارهای محافظت از محصولات کشاورزی در ژاپن محسوب می شوند.

محتوی مرتبط:

این گرگ ها بلندگوهایی دارند که وقتی حسگر های مادون قرمز آن حیوانی را در نزدیکی مزارع تشخیص می دهد، صدایی مانند زوزه و یا شلیک گلوله منتشر می کنند.

بر اساس آمار وزارت محیط زیست ژاپن، تعداد قلاده های آهو در این کشور ۲.۶ میلیون و شمار خوک ها ۸۰۰ هزار قلاده برآورد شده است.

منبع: شفقنا به نقل از الحره

  • استفاده از ربات گرگ نما برای حفاظت از محصولات کشاورزی در ژاپن

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا