رباتیک

محققان از میکرو باتری برای تغذیه ریز ربات ها استفاده می کنند

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

دانشمندان دانشگاه ایلینوی میکرو باتری هایی ساخته اند که می تواند انرژی مورد نیاز ربات هایی به اندازه حشرات را تامین کند.

میکرو باتری یا ریز ربات های ساخته شده توسط پژوهشگران می تواند مشکل تامین انرژی فناوری ربات های بسیار کوچک و به اندازه حشرات را حل کند. این باتری های ریز می توانند به طور باورنکردنی دستگاه های کوچک و قابل کاشت را تغذیه کنند. پیش از ابداع این فناوری استفاده از از این ربات ها چندان کارآمد نبوده است.

پروفسور پاول براون، مدیر آزمایشگاه تحقیقات مواد این دانشگاه می گوید: برای استفاده عملی از دستگاههای بسیار کوچک به باتری های جدید با طرح های نوآورانه و بهبود معماری الکترودها نیاز داریم.

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

از مشکلات اصلی ساخت این باتری ها غالب شدن بسته بندی بر جرم و حجم آن در زمان ساخت است. به همین دلیل نوع جدیدی از بسته بندی توسعه داده شد که در آن ترمینال مثبت و منفی خود بخشی از بسته بندی است. بدین ترتیب میکروباتری هایی ساخته شد که در آنها ولتاژ کاری بالایی تولید میشود.

از مهمترین موارد استفاده از این باتری ها می توان به انرژی بخشیدن به میکروربات های بسیار کوچک و در اندازه حشرات، جمع آوری داده های در مورد بالای طبیعی و ماموریت های جستجو و نجات در مناطق خطرناک اشاره کرد.

منبع: تکنا

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا