خانه هوشمندرباتیک

ربات خانگی هوشمند EBO X در نمایشگاه CES 2023 معرفی شد

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

ربات خانگی EBO X یک ربات خانگی هوشمند قابل تقدیر است که با حضور در منزل شما چندین هدف کاربردی مختلف را دنبال می‌کند.

هر ساله با برگزاری نمایشگاه CES طی ماه ژانویه، شرکت‌های مختلف از محصولات نوآورانه و جذاب خود رونمایی می‌کنند. تعدادی از این محصولات احتمالا هرگز به بازار عرضه نخواهند شد. Enabot یکی از کمپانی‌های مشهور تولیدکننده ربات در جهان به‌شمار رفته و ظاهرا ضمن برگزاری نمایشگاه CES 2023 در کانون توجهات قرار گرفته است.

این شرکت با عرضه ربات خانگی هوشمند EBO X خود دهها ویژگی و قابلیت آینده‌نگرانه را ارائه نموده و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده این محصول جدید را در ۳ ماهه دوم سال ۲۰۲۳ روانه بازار خواهد کرد. EBO X یک ربات خانگی هوشمند قابل تقدیر است که با حضور در منزل شما چندین هدف کاربردی مختلف را دنبال می‌کند. این ربات پس از نقشه‌برداری از محیط اطراف با استفاده از ۲ چرخ و سیستم تنظیم تعادل خود به تعقیب کاربر در فضای منزل می‌پردازد. این ربات امکان برقراری ارتباط ۲ طرفه از طریق دوربین ۴K، پخش موسیقی از طریق اسپیکرهای هارمن، همگام‌سازی با سایر دستگاه‌های مجهز به دستیار صوتی الکسا و صدور هشدارهای امنیتی هنگام قرارگیری در فواصل دور را فراهم می‌کند.

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

به عبارت دیگر این ربات اساسا یک هاب خانگی هوشمند دارای چرخ بوده و مجهز به تعداد زیادی ویژگی اضافی جهت اندازه‌گیری دقیق پارامترها است. قیمت‌‌گذاری بالا احتمالا بزرگترین ایراد ربات EBO X به‌شمار می‌رود. این محصول در زمان عرضه به بازار ۹۹۹ دلار قیمت‌گذاری خواهد شد. این قیمت‌‌گذاری مشابه ربات Amazon Astro است؛ با این تفاوت که ربات EBO X در اختیار کلیه مصرف‌کنندگان و نه صرفا تسترهای اولیه قرار می‌گیرد.

شرکت Enabot پیش‌تر چندین ربات خانگی هوشمند با اسامی EBO SE و EBO AIR را تولید کرده است. قابلیت تطبیق‌پذیری هیچ‌کدام از این ربات‌ها با مدل EBO X قابل مقایسه نبوده و این ۲ محصول با قیمت‌‌گذاری کمتر از ۳۰۰ دلار روانه بازار می‌شوند. بدیهی است که کارکرد این ربات‌ها به هیچ وجه با مدل EBO X قابل قیاس نیست.

ربات Enabot EBO X به‌عنوان برنده جایزه نوآوری در رویداد CES 2023 معرفی شده است. بنابراین این محصول در ماه‌های منتهی به موعد زمانی عرضه بیش از پیش در کانون توجهات قرار خواهد گرفت.

ربات خانگی هوشمند EBO X

منبع: آی‌تی رسان

محتوی بیشتر از رباتیک:

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا