رباتیکفناوری در خودرو

ربات‌های انسان‌نما خودروهای جدید BMW را تولید خواهند کرد!

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

شرکت بی‌ام‌و (BMW) با یک استارت‌آپ رباتیک به نام Figure قرارداد همکاری انعقاد کرده و قصد دارد فرایند ساخت خودروهای جدید خود در خاک ایالات متحده را به ربات‌های هوشمند انسان‌نما واگذار کند.

صنعت رباتیک به سرعت در حال پیشرفت بوده و اکنون به نقطه‌ای رسیده‌ایم که شرکت‌های گوناگون از جمله تسلا، نمونه‌های اولیه ربات انسان‌نمای خود را به نمایش می‌گذارند.

گرچه استفاده گسترده از این ربات‌ها می‌تواند ضربه بزرگی به نیروی کار وارد کند، اما می‌توان از آن‌ها برای انجام کارهای دشوار، غیر ایمن و تکراری کمک گرفت.

در همین راستا، استارت‌آپ رباتیک Figure از یک قرارداد تجاری بزرگ با شرکت خودروسازی BMW خبر داده که طی آن قرار است تعداد زیادی ربات‌های انسان‌نما ساخت این شرکت به تأسیسات تولیدی BMW در کارولینای جنوبی راه یابند.

این ربات‌های پیشرفته قرار است در راستای خودکارسازی فرایندهای تولیدی سخت، ناایمن یا خسته‌کننده شرکت BMW مورد استفاده قرار گرفته و پس از آزمایش‌های اولیه و تأیید دوام آن‌ها، به کارخانه اصلی تولید محصولات BMW راه می‌یابند.

در حال حاضر تأسیسات اصلی این شرکت خودروسازی آلمانی در ایالت کارولینای جنوبی ایالات متحده بالغ بر ۱۱ هزار کارمند داشته و روزانه چیزی حدود ۱۵۰۰ خودرو جدید تولید می‌کند. شایان ذکر است که مجموعه یاد شده تنها مجموعه کارخانه‌های BMW در خاک ایالات متحده بوده و اکنون چیزی بیش از ۹.۶ میلیارد دلار ارزش دارد.

برت ادکاک (Brett Adcock)، مدیرعامل شرکت استارت‌آپ رباتیک Figure در رابطه با این موضوع اعلام کرد: ربات‌ها تک منظوره بازار تجاری را برای دهه‌ها اشباع کرده‌اند، اما پتانسیل ربات‌های پیشرفته عمومی کاملاً دست نخورده باقی مانده است. ربات‌های Figure شرکت‌ها را قادر می‌سازند بهره‌وری را افزایش دهند، هزینه‌ها را کاهش دهند و محیطی امن‌تر و سازگارتر ایجاد کنند.

ربات‌های انسان‌نما به صنعت خودرو وارد می‌شوند

به گزارش MSN، سایر شرکت‌های تولیدکننده خودرو از جمله هوندا و هیوندای نیز طی سال‌های گذشته حضور قابل توجهی در حوزه توسعه ربات‌های هوشمند و انسان‌نما داشته‌اند، با این وجود تلاش‌های آن‌ها برای ادغام ربات در فرایند تولید و دنیای واقعی چندان نتیجه‌ای به همراه نداشته است.

این در حالی است که شرکت خودروسازی تسلا در ماه دسامبر (آذر ماه) از نسل دوم ربات‌های انسان‌نمای خود موسوم به Optimus رونمایی کرد و قابلیت‌های آن را به نمایش گذاشت.

ربات انسان‌نمای تسلا به نام Optimus 

در حال حاضر دو شرکت BMW و Figure جزئیات چندانی در رابطه با تعداد ربات‌های در نظر گرفته شده برای خط تولید این شرکت یا وظایف احتمالی آن‌ها ارائه نکرده‌اند، با این وجود گفته شده که این همکاری در مقیاس کوچک آغاز شده و پس از اطمینان از افزایش بهره‌وری، گسترده‌تر می‌شود.

منبع: شهرسخت‌افزار

  • ربات‌های انسان‌نما خودروهای جدید BMW را تولید خواهند کرد!
کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا