هنر و فناوریهوش مصنوعی

هوش مصنوعی به روزنامه نگاران کمک می‌کند

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند
امجد صالح

 هوش مصنوعی کار طاقت فرسا را به عهده خواهد گرفت و روزنامه نگاران را به وظایف اصلی مانند تجزیه و تحلیل واگذار می کند

راه حل‌های هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین (ML) آماده هستند تا صنعت رسانه را تغییر دهند، زیرا پیشنهاد می‌کنند «تحمل سنگین» را از روزنامه‌نگاران دور کنند و آنها را قادر به تمرکز کنند. Mike Butcher MBE، سردبیر TechCrunch، به خبرگزاری امارات (وام) گفت که با مسائل بزرگتر سروکار دارد.

هوش مصنوعی و ML اکنون در گزارش‌های مالی بسیار ساده مورد استفاده قرار می‌گیرند و این می‌تواند بسیار مفید باشد زیرا به این معنی است که می‌توانید روزنامه‌نگاران را آزاد کنید تا بر انواع جالب‌تر و با ارزش‌تر روزنامه‌نگاری مانند نظرات یا تحلیل‌ها تمرکز کنند. و من فکر می کنم که در نهایت مثبت خواهد بود.”

باچر، یکی از تأثیرگذارترین افراد در فناوری اروپا و یک روزنامه نگار باتجربه فناوری، این را در مصاحبه ای در حاشیه کنگره جهانی رسانه (GMC) که دیروز در ابوظبی آغاز شد.

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

من واقعاً به این ایده که یک ماشین می‌تواند جایگزین خبرنگاران یا خبرنگاران انسانی شود، باور ندارم، زیرا در نهایت انسان‌ها نمی‌خواهند رسانه‌ها و روزنامه‌نگاری‌شان به طور خودکار توسط یک روبات ارائه شود، زیرا مردم واقعاً به روبات‌ها اعتماد ندارند، اما به همه آنها اعتماد دارند. به یک انسان دیگر اعتماد کنید.»

بوچر مذاکرات را به عنوان بخشی از آزمایشگاه‌های آینده رسانه‌ای GMC رهبری کرد، مجموعه‌ای از میزگردهای متمرکز بر آینده متشکل از متخصصان باتجربه صنعت که شامل بحث‌های بدون محدودیت و صادقانه در مورد چالش‌های مختلف پیش روی بخش رسانه، با تمرکز بر چگونگی تا صنعت را به جلو ببرند و آینده روشن آن را تضمین کنند.

بوچر با به اشتراک گذاشتن بینش هایی در مورد نقش اخلالگران فناوری در تغییر درک جهانی از نحوه عملکرد رسانه ها توضیح داد: «رسانه ها در نهایت هنوز در سنگر قرار دارند، پایه های روزنامه نگاری تلاش برای رسیدن به حقیقت عادلانه و بی طرفانه، و حتی باید آشکار شود. اگر از TikTok یا Instagram استفاده می کنید، همچنان باید با در نظر گرفتن این ارزش ها محتوا تولید کنید. اما به دلیل ماهیت پلتفرم ها، باید این کار را به روش دیگری انجام دهید.

روزنامه‌نگاری که در توییتر تاپیک می‌نویسد، نوع متفاوتی از این داستان را در مقایسه با احتمالاً انجام آن در قالب ویدیویی تولید می‌کند، اما محتوا و ارزش همچنان باید یکسان باشد.

اظهارات او مرتبط است زیرا حاکمیت غالب رسانه های اجتماعی در صنعت شاید یکی از بحث برانگیزترین موضوعات باشد، اگر نگوییم بیشترین.

بیشتر از فناوری در هنر:

آمار نشان داده است که امروزه، درصد افرادی – به ویژه جوانان – از سال ۲۰۲۰ تاکنون سه برابر شده است، به طوری که بینندگان آمریکایی به طور متوسط ​​۸۰ دقیقه TikTok در روز تماشا می کنند – میانگینی که از مجموع زمان تماشای ثبت شده در هر دو فیس بوک و اینستاگرام بیشتر است.

بوچر در پاسخ به این سوال که فکر می‌کند بهترین مدل در روزنامه‌نگاری امروزی چیست، مدلی را که به عنوان «اول دیجیتال» شناخته می‌شود به‌عنوان بهینه‌ترین مدل ذکر کرد.

پانل‌هایی که امروز در کنگره جهانی رسانه در ابوظبی برگزار کردیم، مکرراً گفته‌اند که سازمان‌های رسانه‌ای اغلب به سمت چیزی که به عنوان [مدل‌های] اول دیجیتال شناخته می‌شود، حرکت کرده‌اند، و پلتفرم‌های دیجیتال را در اولویت قرار داده‌اند، پیش از پلتفرم‌های سنتی مانند پخش یا چاپ کنید.» او توضیح داد.

«اگر به روزنامه‌نگاری رسانه‌های فناوری نگاه کنید، ما سال‌ها پیش شروع به تولید دیجیتال کردیم، قبل از چیزهایی مانند چاپ یا پخش، و دیدید که اکنون در سازمان‌های رسانه‌ای جریان اصلی این اتفاق می‌افتد.

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

بنابراین، اول دیجیتال کلمه کلیدی جدید است، با برخی از آنها حتی پلتفرم های دیجیتالی خود را نه تنها با استفاده از پلتفرم های تولید شده توسط صنعت فناوری ایجاد می کنند.

بوچر در مورد نقشی که سیاست گذاران می توانند در حمایت از رشد رسانه های دیجیتال و استارت آپ ها ایفا کنند، خاطرنشان کرد که “امیدوارم سیاست گذاران همچنان در کنار روزنامه نگاری، حقیقت و انصاف خواهند ایستاد.”
از بسیاری جهات، صنعت رسانه به دنبال سیاستگذاران است تا بر بسترهای فناوری فشار بیاورند تا منصفانه تر رفتار کنند، به سازمان های رسانه ای اجازه دهند به درستی بودجه خود را تامین کنند و آنها را از منابع مالی قطع نکنند.

همچنین، داشتن مطبوعات آزاد و عادلانه برای کشورها به ویژه برای توسعه دموکراسی بسیار مهم است. اگر این امر به شدت تحت تأثیر پلتفرم‌های فناوری قرار گیرد، می‌تواند تأثیر مستمری داشته باشد، تأثیری بر نهادهای دموکراتیک.

بنابراین، مهم است که سیاستگذاران توجه زیادی به آن داشته باشند و روزنامه‌نگاری و رسانه‌ها را قادر به فعالیت مستقل کنند.»

این موضوع برای توجه به پس‌زمینه انحصار فزاینده‌ای که توسط فناوری‌های بزرگ در بسیاری از بخش‌ها مانند رسانه‌های اجتماعی اعمال می‌شود، ضروری است، و این مسئولیت بر عهده رهبران نظارتی است تا از افراد مستضعف، استارت‌آپ‌ها و تولیدکنندگان محتوای مستقلی که برای تأمین بودجه و در نهایت گسترش تلاش می‌کنند، حمایت کنند. به اهرم های قدرتی که فناوری های بزرگ در بازار دارند.

بوچر با صحبت از تجربه کار خود در TechCrunch، یک روزنامه آنلاین آمریکایی که به عنوان یک رهبر و اخلالگر در زمینه روزنامه نگاری فناوری، پوشش صادقانه و روشنگرانه فعالیت در سراسر فناوری، استارتاپ ها، سرمایه گذاری های مخاطره آمیز و سیلیکون ولی در نظر گرفته می شود، گفت که آنها برای تولید انواع جدید محتوا، انواع قالب‌های جدید، باید خیلی سریع سازگار می‌شد.

این یک انقلاب در صنعت روزنامه‌نگاری بود و بسیار هیجان‌انگیز بود.»

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا