هنر و فناوریهوش مصنوعی

تصاویر نمایشنامه‌های شکسپیر با هوش مصنوعی بازسازی شدند

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نمایشنامه‌های ویلیام شکسپیر نه‌تنها به دلیل ویژگی‌های دراماتیک و زبانی ذاتی‌شان ماندگار بوده‌اند، بلکه به این دلیل که در هر دوره راه خود را برای تجسم و بازبینی دوباره بازیافته‌اند. (درست مانند شعر حافظ و سعدی که کهنه نمی‌شوند.)

البته، فناوری درگیر در تجسم آنها در طول ۴ قرن گذشته تغییر کرده است چند سال پیش آرشیوی از ۳۰۰۰ تصویر از آثار کامل شکسپیر را که به اواسط قرن نوزدهم بازمی‌گردد،گدرآوری شد. این کار پروژه دکتری مایکل گودمن از دانشگاه کاردیف بود که اخیراً پروژه شکسپیر دیجیتالی دیگری را با استفاده از هوش مصنوعی به پایان رسانده است. اسم این پروژه تصویر را با کلمه نقاشی کنید، است.

گودمن در صفحه درباره این پروژه جدید می‌نویسد: «هر تصویر این پروژه توسط Stable Diffusion ، یک هوش مصنوعی قدرتمند تبدیل متن به تصویر، تولید شده است . «برای ایجاد یک تصویر با استفاده از این فناوری، کاربر به سادگی توضیحی از آنچه می‌خواهد ببیند را در یک کادر متنی تایپ می‌کند و هوش مصنوعی سپس چندین تصویر مطابق با آن دستور متنی اولیه تولید می‌کند»، دقیقاً مشابه با هوش مصنوعی DALL-E .

هر یک از تصاویر متعددی که گودمن خلق کرده  از نمایشنامه شکسپیر الهام گرفته شده است. “برخی از تصاویر اکسپرسیونیستی هستند ( شاه جان ، ژولیوس سزار )، در حالی که برخی تحت اللفظی تر هستند ( همسران شاد ویندزور ).

گودمن با انتخاب یکی از بسیاری از تصاویر تولید شده خود در هر نمایش، یک نمایشگاه دیجیتال کامل ایجاد کرده است که آثار آن هرگز یک سبک یا متد ندارد، شرکت‌های تئاتر به سختی می‌توانند به پتانسیل این تصاویر به‌عنوان پوسترهای تبلیغاتی توجه نکنند.

بیشتر از فناوری در هنر:

نمایش‌های شکسپیر مدت‌هاست که هوش انسان را تحریک می‌کند، اما معلوم شد که روی هوش مصنوعی نیز تاثیرگذار هستند.

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا