هوش مصنوعی

چین خواستار تقویت حاکمیت اخلاقی هوش مصنوعی در دنیا

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

چین مقاله‌ای درباره تقویت حاکمیت اخلاقی هوش مصنوعی (AI) به نشست ۲۰۲۲ طرف‌های عالی قرارداد کنوانسیون برخی سلاح‌های متعارف که در ژنو، سوئیس برگزار شد، ارائه کرد.

لی سونگ، سفیر چین در امور خلع سلاح، در نشست ۲۰۲۲ طرف‌های عالی قرارداد کنوانسیون برخی سلاح‌های متعارف در ژنو گفت که تقویت درک همه کشورها از اخلاق هوش مصنوعی و اطمینان از اینکه هوش مصنوعی ایمن، قابل اعتماد و قابل کنترل است و همچنین اینکه این فناوری قادر به توانمندسازی بهتر توسعه پایدار جهانی و افزایش رفاه مشترک همه بشریت است، مهم است.

لی گفت: هوش مصنوعی به عنوان نماینده مخرب ترین فناوری ها، در حالی که مزایای توسعه بالقوه عظیمی را برای جامعه بشری فراهم می کند، می تواند عدم اطمینان را به همراه داشته باشد که ممکن است منجر به چالش های جهانی متعدد و حتی نگرانی های اخلاقی اساسی شود.

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

مقاله ای که چین ارائه کرد، می گوید که دولت‌ها باید به اخلاقیات اولویت بدهند، قوانین، هنجارها و مکانیسم‌های پاسخگویی را برای اخلاق هوش مصنوعی ایجاد و بهبود بخشند، مسئولیت‌ها و مرزهای قدرت نهادهای مرتبط با هوش مصنوعی را روشن و به طور کامل به حقوق و منافع مشروع احترام بگذارند و از آنها محافظت کنند. علاوه بر این همه گروه ها باید به نگرانی های اخلاقی مربوطه در داخل و خارج از کشور به موقع پاسخ دهند.

این مقاله تاکید می‌کند که دولت‌ها باید بدترین سناریوها را در نظر داشته باشند و آگاهی از ریسک را افزایش دهند، خطرات اخلاقی بالقوه‌ای را که فناوری‌های هوش مصنوعی ممکن است به دنبال داشته باشد، بهتر شناسایی و به تدریج یک مکانیسم هشدار اولیه موثر ایجاد کنند. حکمرانی چابک و مدیریت طبقه‌بندی شده را اعمال کنند و مدیریت ریسک را به طور مستمر بهبود بخشند.

طبق این مقاله، دولت‌ها باید استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی و برنامه‌های کاربردی مربوط به آن را که مغایر با قوانین، مقررات، اخلاقیات و استانداردها هستند، ممنوع کنند. آنها همچنین باید نظارت و ارزیابی کیفیت استفاده از محصولات و خدمات هوش مصنوعی را تقویت و مکانیسم های اضطراری و اقدامات جبرانی را تدوین کنند.

در این بیانیه آمده: دولت‌ها باید از حریم خصوصی و امنیت داده‌های محصولات و خدمات هوش مصنوعی محافظت و از هنجارهای بین‌المللی یا منطقه‌ای برای رسیدگی به اطلاعات شخصی کاملا پیروی کنند، مکانیسم لغو مجوز داده‌های شخصی را بهبود بخشند و با جمع‌آوری و استفاده غیرقانونی از اطلاعات شخصی مخالفت کنند.

این مقاله همچنین از دولت‌ها می‌خواهد که از مبادلات و همکاری‌های فراملی، بین‌رشته‌ای و بین‌فرهنگی را حمایت و اطمینان حاصل کنند که مزایای فناوری‌های هوش مصنوعی بین همه کشورها به اشتراک گذاشته می‌شود و مشارکت کشورها در بحث‌های بین‌المللی و تدوین قوانین در مورد موضوعات اصلی در ارتباط با این موضوع را ترویج کنند. علاوه بر این با ایجاد گروه های انحصاری و مانع تراشی مخرب در توسعه فناوری کشورهای دیگر مخالفت کنند.

چین از جامعه بین‌المللی می‌خواهد که براساس مشارکت گسترده به توافقی بین‌المللی بر سر موضوع اخلاق هوش مصنوعی برسند و برای تدوین چارچوب‌ها، استانداردها و هنجارهای بین‌المللی پذیرفته شده بین‌المللی با رعایت کامل اصول و شیوه‌های کشورهای مختلف تلاش کنند.

منبع: فارس به نقل از سی‌جی‌تی‌ان

  • چین خواستار تقویت حاکمیت اخلاقی هوش مصنوعی در دنیا

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا