هوش مصنوعی

OpenAI با پلتفرم Foundry منابع اختصاصی برای اجرای مدل‌های هوش مصنوعی را فراهم می‌کند

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

شرکت OpenAI ظاهراً درحال عرضه سرویسی است که یک پلتفرم ابری را برای آزمایش مدل‌های هوش مصنوعی در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

شرکت OpenAI بی‌سروصدا درحال عرضه پلتفرم جدیدی برای توسعه‌دهندگان است که اجازه می‌دهد تا مدل‌های یادگیری ماشینی جدید این شرکت ازجمله GPT-3.5 را روی منابع اختصاصی اجرا کنند. این پلتفرم Foundry نام دارد و احتمالاً روی فضای ابری Azure عرضه می‌شود.

کاربری به نام «تراویس فیشر» اسنادی را از OpenAI پیدا کرده است که نشان می‌دهد این شرکت دست به عرضه پلتفرم جدیدی برای کار با مدل‌های هوش مصنوعی مثل ChatGPT زده است. OpenAI می‌گوید پلتفرم Foundry برای کاربرانی ساخته شده است که به جدیدترین فناوری‌ها نیاز دارند و می‌خواهند کارهای سنگین‌تری انجام دهند.

در این سند آمده است: «[Foundry اجازه می‌دهد] با کنترل کامل روی پیکربندی و پروفایل عملکردی مدل هوش مصنوعی امکان نتیجه‌گیری از اطلاعات را داشته باشید.» اگر این گزارش صحیح باشد، پلتفرم جدید OpenAI ظرفیتی اختصاصی را برای پردازش در اختیار مشتریان می‌گذارد.

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

OpenAI با Foundry ابزارهای مفیدی را در دسترس مشتریان قرار می‌دهد

کاربران می‌توانند با Foundry به ابزارهایی دسترسی داشته باشند که OpenAI برای ساخت و بهینه‌سازی مدل‌های خود از آن‌ها استفاده می‌کند. به‌علاوه، این پلتفرم به کاربران اجازه می‌دهد تا نسخه مدل‌های هوش مصنوعی را کنترل کنند و درصورت تمایل، به یک نسخه بالاتر بروند یا از این ارتقا جلوگیری کنند.

هزینه این سرویس بسته به میزان واحدهای رایانشی که در اختیار کاربر قرار می‌گیرد، متفاوت خواهد بود. در تصویر بالا می‌توانید هزینه سرویس‌های یک‌ماهه و سه‌ماهه پلتفرم Foundry را مشاهده کنید. با توجه به این قیمت‌ها، به‌نظر می‌رسد که این پلتفرم برای کسب‌وکارها و مشتریان حرفه‌ای در نظر گرفته شده است.

منظور از Max Content احتمالاً مقدار محتوایی است که مدل هوش مصنوعی قبل از تولید محتواهای جدید در نظر می‌گیرد؛ یعنی هرچه این عدد بالاتر باشد، هوش مصنوعی متون بیشتری را به‌خاطر خواهد سپرد. مدل GPT-3.5 که جدیدترین مدل تولید متن OpenAI است، از حداکثر محتوای ۴K بهره می‌برد؛ بنابراین مدل‌های پیشرفته‌تری که در این تصویر دیده می‌شوند، می‌توانند مربوط به GPT-4 باشند.

OpenAI سخت در تلاش است تا به شیوه‌های مختلف برای کسب‌وکار خود درآمدزایی داشته باشد. این شرکت پیش‌تر از اشتراکی حرفه‌ای‌تر برای ChatGPT هم پرده برداشته بود.

منبع: دیجایتو

  • OpenAI با پلتفرم Foundry منابع اختصاصی برای اجرای مدل‌های هوش مصنوعی را فراهم می‌کند

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا