هوش مصنوعی

هوش مصنوعی می‌تواند سفر در زمان را ممکن کند؟

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

با کمک هوش مصنوعی حالا می توانیم چهره واقعی شخصیت های مهم تاریخی را بازسازی کنیم. این تکنولوژی جدید محصول همکاری دانسگاه واشنگتن، برکلی و پژوهشکده هوش مصنوعی گوگل است.

تیمی از محققان دانشگاه واشگنتن، برکلی و پژوهشکده گوگل هوش مصنوعی را توسعه دادند که شخصیت‌های تاریخی مانند مائو تسه دونگ، روت بدر گینزبرگ، اندرو جانسون، ماری کوری، توماس ادیسون، مهاتما گاندی و.. بازسازی کرده گویی که دوربین‌هایی امروزی از آنها عکس گرفتند.

جهت دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

در بخشی از مقاله‌ای که این گروه منتشر کرده است دراینباره گفته شده است: « درک ما از ظاهر لینکلن براساس عکس‌های دانه‌ای، سیاه و سفید مربوط به بیش از قرن پیش است، عکس‌های عتیقه تصویری جذاب از گذشته‌های دور را ارائه می‌دهد. اما باید توجه داشت که این عکس‌هاس دنیا رنگ پریده و تک رنگی را که بسیار متفاوت از تجربه زندگی مردمان در آن زمان بود، تصویر می‌کند.»

عکس برداری از در زمان گذشته: یک الگوریتم هوش مصنوعی  شکل واقعی آبراهام لینکلن را نشان می‌دهد

بازآفرینی عکس‌های تاریخی دارای چالش‌های مختلفی است. یک روش سنتی برای بازیابی آنها استفاده از فیلترهای دیجیتال مانند حذف نویز است. این کار مشکل، زیرا در عکس اصلی، شما به طور کامل نمی‌توانید بگویید که با قدیمی شدن عکس و یا سایر مشکلات مانند حساسیت به رنگ، چه چیزی‌های در تصویر حذف شده است.

در عوض این گروه پیشنهاد می‌کند که عکس قدیمی را در فضای تصاویر مدرن و با استفاده از ابرازهایی مانند «استایل گان-۲» طراحی کنیم، در این روش ابتدا طرح عکس سیاه و سفید در فضای پنهان «استایل گان-۲» قرار داده می‌شود که یک تصویر مشابه مدرن از عکس قدیمی ایجاد می‌کنیم. این تصویر مشابه مدرن می‌تواند برخی از ویژگی‌های چهره و ژست‌های این شخصیت‌های تاریخی را بازآفرینی می‌کند.»

آبراهام لینکلن (۱۲ فوریهٔ ۱۸۰۹ – ۱۵ آوریل ۱۸۶۵) یک دولتمرد و وکیل آمریکایی بود که از سال ۱۸۶۱ تا زمان ترور وی در سال ۱۸۶۵ به عنوان شانزدهمین رئیس‌جمهور ایالات متحدهٔ آمریکا خدمت می کرد. لینکلن کشور را در زمان جنگ داخلی آمریکا، بزرگترین بحران اخلاقی و سیاسی کشور، رهبری کرد. در دوران ریاست‌جمهوری‌اش وی موفق به حفظ اتحادیه، الغای برده داری، تقویت دولت فدرال و مدرن‌سازی اقتصاد ایالات متحده شد.

منبع: علم و فناوری و به نقل از IFL Science،‌ 

بیشتر از هوش مصنوعی در اقتصادالکترونیکی:
استفاده از هوش مصنوعی برای کاهش ضایعات مواد غذایی
معرفی کتاب: اصول اخلاقی هوش مصنوعی در روابط‌عمومی
هوش مصنوعی می‌تواند از انسان جلو بزند
آیا واقعا هوش مصنوعی در دوران کرونا ۴۰ میلیون شغل را نابود کرده است ؟
تجزیه و تحلیل سریع‌تر نمونه خون با کمک هوش مصنوعی
نقش پررنگ هوش مصنوعی در تسریع تعاملات کسب و کارها | ایران رتبه اول مقالات در خاورمیانه
توسعه هوش‌مصنوعی بر سر پرتگاه بی‌قانونی
ده ویژگی ضروری رهبران در عصر هوش مصنوعی

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا