تراشههوش مصنوعی

شرکت های بیشتری از هوش مصنوعی برای طراحی تراشه استفاده می‌کنند

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

تعداد شرکت های تراشه ساز که اکنون از هوش مصنوعی برای طراحی پردازنده استفاده می کنند افزایش یافته است.

بسیاری از شرکت های تولید کننده تراشه از جمله AMD با توجه به زمان بر بودن و پرهزینه بودن فرایند طراحی تراشه از هوش مصنوعی استفاده کرده اند. این کار باعث صرفه جویی در وقت و هزینه و افزایش سرعت در عرصه محصولات به بازار خواهد شد. تاکنون حدود ۲۰۰ طرح از تراشه با کمک نرم افزار انوامسبون طراحی EDA تولید شده و تعداد آنها نیز رو به افزایش است.

آرت جی دی گئوس، مدیر اجرایی شرکت Synopsys در گزارش درآمدزایی شرکت خود در این مورد گفته است: تا پایان سال ۲۰۲۲تعداد شرکت های استفاده کننده از هوش مصنوعی ۹ عدد از ده شرکت برتر بوده است. اما اکنون تعداد آنها افزایش یافته و همچنان در حال رشد است. در حال حاضر صنعت تراشه سازی استفاده از هوش مصنوعی برای طراحی تراشه را به شدت افزایش داده است.

فناوری هوشمندFanahoosh” آخرین به روزترین محتوی در هوش‌مصنوعی

طبق گزارش منتشر شده توسط تامزهاردوی، افزایش پیچیدگی های تراشه های امروزی باعث شده است تا طراحان از فرآیندهای جدید برای این کار استفاده کنند. از طرفی هزینه های مربوط به طراحی یک تراشه بادوام و سیستم روی چیپ نیز به شدت افزایش یافته است. به عنوان مثال هزینه توسعه تراشه ۷ نانومتری حدود ۳۰۰ میلیون دلار است در حالی که ۴۰ درصد از آن به بخش نرم افزاری آن تعلق دارد.

با توجه به همه این موارد استفاده از فناوری هوش مصنوعی برای طراحی تراشه بدون هیچ گونه اشتباه و هزینه اضافه مقرون به صرفه و منطقی به نظر می رسد.

دی گئوس با معرفی ابزارهای طراحی که مبتنی بر هوش مصنوعی هستند گفته است: ما اولین مجموعه از EDA مبتنی بر هوش مصنوعی خود را برای استفاده در صنعت معرفی کردیم.

در حال حاضر تراشه سازان بسیاری از این ابزارها استفاده می کنند. البته برخی از آنها این موضوع را تایید نکرده اند.

منبع: تکنا

  • شرکت های بیشتری از هوش مصنوعی برای طراحی تراشه استفاده می‌کنند

   ” اقتصادالکترونیکی” آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا