اپلیکیشن و نرم افزارهوش مصنوعی

گروک چت‌بات اختصاصی ایلان ماسک رونمایی شد

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

شرکت جدید هوش مصنوعی ایلان ماسک موسوم به xAI از روبات گفت‌وگوگر خود مبتنی بر مدل زبان بزرگ به نام گروک که به شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) متصل است، رونمایی کرد.

به گزارش آی‌ای، مدل هوش مصنوعی مولد گروک (Grok) بر اساس مدل اختصاصی شرکت xAI طراحی شده که ایلان ماسک ادعا می‌کند یکی از بهترین‌ها در بازار هوش مصنوعی مولد است.

پس از اعلام اولیه شرکت xAI  متعلق به ایلان ماسک، این شرکت توسعه هوش مصنوعی، محصول جدید خود را عرضه کرد. این شرکت با عرضه نخستین مدل هوش مصنوعی خود به نام گروک، جامعه هوش مصنوعی را شگفت‌زده کرده است. گروک یک چت‌بات یا روبات گفت‌وگوگر است که می‌تواند با استفاده از مدل اختصاصی شرکت xAI با کاربران در مورد موضوعات مختلف گفت‌وگو کند.

چیزی که گروک را از سایر مدل‌های زبان بزرگ مانند ChatGPT متعلق به شرکت OpenAI و چت‌بات  PalM گوگل متمایز می‌کند، توانایی آن برای دسترسی به اطلاعات شبکه اجتماعی ایکس‌(توییتر سابق)، رسانه اجتماعی محبوب ایلان ماسک است. این به گروک برتری نسبی به رقبای خود می‌دهد، زیرا می‌تواند اطلاعات به‌‌روز و مرتبط را در اختیار کاربران خود قرار دهد.

ایلان ماسک که به توییت‌های شوخی و طعنه‌آمیز و بعضا جنجالی معروف است، نمونه‌ای از مکالمه گروک را با یکی از کاربران به اشتراک گذاشته است که حس شوخ‌طبعی و طعنه‌آمیزی آن را به نمایش گذاشته است. این کاربر از گروک خواسته تا دستورالعمل‌های دقیقی در مورد نحوه ساخت ماده مخدر کوکائین را که یک ماده ممنوعه است، ارائه دهد.

گروک نیز با پاسخی کنایه‌آمیز پاسخ داده و گفته که این یک فرآیند بسیار ساده و قانونی است و سپس یک دستورالعمل جعلی ارائه داده که شامل شکر، جوش شیرین و آب زیاد است. ماسک پاسخ گروک را تحسین کرده و گفته است که این مدل هوش مصنوعی عاشق طعنه و کنایه است. ماسک همچنین از xAI و عملکرد گروک ابراز رضایت کرده و گفته است که مدل جدید گروک یکی از بهترین‌های این بازار است.

او همچنین عنوان کرده است که مدل جدید xAI از برخی جنبه‌های مهم، بهترین چیزی است که در حال حاضر وجود دارد. این گفته نشان می‌دهد که ماسک اعتماد و اطمینان بالایی به این مدل هوش مصنوعی و پتانسیل آن دارد.

جالب توجه است که وقتی یکی از کاربران از ChatGPT در مورد گروک پرسیده، این چت‌بات پاسخ ایلان ماسک را در شبکه اجتماعی ایکس به اشتراک گذاشته که ماسک پاسخ داده است: دقیق. در حال حاضر چت‌بات گروک تنها برای تعداد محدودی از کاربرانی که ایلان ماسک از آنها برای آزمایش آن دعوت کرده، در دسترس است.

با این حال، ماسک اشاره کرده که ممکن است در صورت تمایل به کاربران بیشتری در پلتفرم ایکس دسترسی داده شود. علاوه بر این، ایلان ماسک اعلام کرده که قصد دارد مدل زبانی xAI را برای همه مشترکین ویژه(X +Premium) که می‌توانند از تجربه بدون آگهی در این شبکه لذت ببرند، در دسترس قرار دهد. پلتفرم ایکس اخیرا سه طرح اشتراکی را معرفی کرده است که سطح پرمیوم پلاس ۱۶ دلار در ماه و سطح پایه سه دلار در ماه برای کاربران هزینه دارد. همچنین سطح پرمیوم ماهانه ۸ دلار هزینه دارد.

منبع: ایسنا

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا