صنعت غذا

فناوری هوش مصنوعی چه تاثیری در صنعت غذایی دارد؟

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

طی سال‌های اخیر هوش مصنوعی تحولات عظیمی را در بخش‌های مختلف صنعتی ایجاد کرده است که یکی از این صنایع، صنعت غذایی است.

امروزه بسیاری از سازمان‌ها و ارگان‌ها به این مهم پی برده‌اند که هوش مصنوعی از پتانسیل بالایی برای افزایش بهره‌وری، کاهش هدررفت مواد غذایی و بهبود اختلالات زنجیره تأمین برخوردار است؛ بنابراین بسیاری از فعالان صنایع غذایی در تلاشند از مزایای این فناوری استفاده کنند.

طی سال‌های اخیر هوش مصنوعی تحولات عظیمی را در بخش‌های مختلف صنعتی ایجاد کرده است که یکی از این صنایع، صنعت غذایی است. برهمین اساس امروزه بسیاری از سازمان‌ها به این مهم پی برده‌اند که هوش مصنوعی از پتانسیل بالایی برای افزایش بهره‌وری، کاهش هدررفت مواد غذایی و بهبود اختلالات زنجیره تأمین برخوردار است. در نتیجه، بسیاری از فعالان صنایع غذایی در تلاش هستند که هر چه زودتر این صنعت را از مزایای هوش مصنوعی و زیرمجموعه‌های آن بهره‌مند کنند.

براساس این گزارش به عنوان مثال تحویل غذا، یکی از مهم‌ترین بخش‌های صنایع غذایی است. با توجه به اهمیت این موضوع، دور از انتظار نیست که استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌های مختلف تحویل غذا، مهم‌ترین تاثیر هوش مصنوعی بر صنایع غذایی را داشته باشد.

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

ایجاد دستورالعمل‌های غذایی جدید با توجه به علایق مشتریان، تمیزکاری دقیق ابزار‌ها و تجهیزات، برخورداری از خطوط تولیدی بهداشتی‌تر و تسریع روند دسته‌بندی غذا‌ها از عمده مزایای
هوش مصنوعی برای صنایع غذایی است.

هوش مصنوعی قطعا قرار است در آینده‌ای نزدیک بازی را تغییر دهد و تحولات چشمگیری را در صنایع ایجاد کند. با گذشت زمان تکنولوژی‌های مبتنی به هوش مصنوعی بالغ‌تر شده و هزینه‌های آن برای شرکت‌ها معقول‌تر شده و انتظار می‌رود بسیاری از کسب و کار‌ها در آینده‌ی نزدیک به هوش مصنوعی روی بیاورند. با استفاده از هوش مصنوعی در حوزه صنعت نیز می‌توان از تصمیم گیری‌های بهتر، فرآیند‌های تولید دقیق‌تر و هزینه‌های کمتر برخوردار شد و با توجه به همه این موارد، بله، هوش مصنوعی آینده صنعت خواهد بود.

منبع: نبض فناوری

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا