خطرات فناوریهوش مصنوعی

توانایی هوش مصنوعی در شکستن رمزهای عبور ترسناک شده است!

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

ظهور هوش مصنوعی بدون شک می‌تواند زندگی ما انسان‌ها را به طرق مختلف متحول کند و سیستم‌های خلاقانه‌ای مانند بینگ چت و بارد آغازگر این مسیر هستند. با این حال، قدرت زیاد همواره مسئولیت بزرگی نیز به همراه دارد و هوش مصنوعی هم مانند هر فناوری قدرتمند دیگری جنبه‌های تاریکی دارد که باید نسبت به آن‌ها آگاه باشیم. یکی از این جنبه‌های تاریک، قابلیت بسیار بالای هوش مصنوعی در شکستن رمزهای عبور و سوء استفاده از آن در این زمینه است. در همین رابطه، شرکت امنیت سایبری Home Security Heroes در مطالعه جدید خود نشان داده که سرعت پیشرفت هوش مصنوعی در شکستن رمز عبور بسیار ترسناک شده است! با دیجی رو همراه باشید.

هوش مصنوعی در شکستن رمزهای عبور استاد می‌شود!

Home Security Heroes اخیراً مطالعه‌ای را منتشر کرده که در آن به مبحث شکستن رمزهای عبور توسط ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی پرداخته و به شکل ویژه بر روی ابزاری به نام PassGAN  تمرکز کرده است. محققان این شرکت امنیت سایبری از PassGAN برای تجزیه و تحلیل بیش از ۱۵ میلیون رمز عبور استفاده کردند و به نتایج شگفت انگیزی دست یافتند.

طبق این مطالعه، ۵۱ درصد از رمزهای عبور رایج در کمتر از یک دقیقه، ۶۵ درصد از آن‌ها در کمتر از یک ساعت، ۷۱ درصد در کمتر از یک روز و ۸۱ درصد در کمتر از یک ماه قابل شکستن هستند! این تحقیق نشان داد که اکثر رمزهای عبور شش کاراکتری و کوچک‌تر تقریباً به صورت آنی توسط هوش مصنوعی شکسته می‌شوند. این مطالعه همچنین نشان می‌دهد که رمزهای عبور با حداقل ۱۸ کاراکتر در برابر ابزارهایی مانند PassGAN ایمن در نظر گرفته می‌شوند و برای شکستن یک رمز عبور ۱۸ کاراکتری که فقط شامل اعداد است، حداقل ده ماه زمان لازم است. بنابراین، با اضافه شدن حروف و علائم، رمزهای عبور ۱۸ کاراکتری در حال حاضر تقریباً غیرقابل شکستن هستند.

فناوری هوشمندFanahoosh” آخرین به روزترین محتوی در هوش‌مصنوعی

با این حال، حتی این سطح از ایمنی هم ممکن است زمان زیادی به طول نینجامد، زیرا فناوری هوش مصنوعی با سرعت بسیار بالایی در حال پیشرفت است. Home Security Heroes توصیه می‌کند که برای محافظت از حساب‌های خود در برابر چنین ابزارهای شکستن رمز عبوری، از پسوردهایی با حداقل ۱۵ کاراکتر، حاوی حداقل دو حرف، اعداد و نمادها استفاده کنید. اجتناب از الگوهای قابل پیش‌بینی (مانند “۱۲۳۴”) و تغییر منظم و دوره‌ای رمزهای عبور نیز بسیار مهم است. علاوه بر این، حتماً توجه داشته باشید که استفاده از رمز عبور یکسان در چندین حساب مختلف خودداری کنید.

در حالی که به خاطر سپردن و حفظ کردن رمزهای عبور پیچیده ممکن است سخت به نظر برسد، اما این حداقل کاری است که می‌توانید برای محافظت از داده‌های خود انجام دهید. در ضمن، برای کمک به یادآوری رمزهای عبور پیچیده، می‌توانید از یک مدیریت رمز عبور استفاده کنید که این روزها انواع و اقسام آن در دسترس هستند. در مجموع، همان‌طور که فناوری هوش مصنوعی روز به روز پیشرفت می‌کند، ضروری است که همواره یک قدم جلوتر از تهدیدات بالقوه این فناوری باشید و از امنیت حساب‌های آنلاین خود اطمینان حاصل کنید.

منبع: دیجی‌رو

   ” اقتصادالکترونیکی” آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا