خطرات فناوری

تاثیر گذاری روی عمر انسان‌ها یک خطر نگران کننده جدید از سوی چت‌بات های هوش مصنوعی

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

محققان آزمایش انجام داده‌اند که نشان می‌دهد، هوش مصنوعی قدرت تاثیر گذاری روی مسائلی مانند میزان عمر انسان‌ها و تصمیم به خودکشی یا ادامه حیات پیدا کرده است!

 هوش مصنوعی آنقدر زندگی انسان ها پیشرفت کرده و قدرت گرفته است که اکنون می‌تواند روی برخی مسائل مانند مرگ و زندگی کاربران تاثیر بگذارد. گروهی از محققان در مطالعه اخیر خود پاسخگویی به سوالات اخلاقی کاربران توسط هوش مصنوعی چت جی پی تی مورد بررسی قرار دادند.

محققان در مطالعه خود آزمون مشهور مسئله تراموا را برای هوش مصنوعی بازگو کردند. آنها از هوش مصنوعی سوال کردند که میتوان برای نجات دادن جان ۵ نفر یک نفر را کشت یا خیر. این سوال توسط هوش مصنوعی با پاسخ های متفاوتی ارائه شد.

آنها همچنین ۷۶۷ نفر را در این مطالعه مورد آزمایش قرار دادند این افراد باید به همین سوال اخلاقی پاسخ می دادند محققان در کنار این سوال اظهار نظر هوش مصنوعی را نیز به عنوان یک مشاور اخلاقی برای افراد بازگو کردند. محققان متوجه شدند نظر هوش مصنوعی می‌تواند روی تصمیم گیری افراد اثر بگذارد.

فناوری هوشمندFanahoosh” آخرین به روزترین محتوی فناوری در سلامت و پزشکی

البته برخی افراد شرکت کننده در این مطالعه نیز اذان کردند حتی بدون شنیدن تصمیم مشاور اخلاقی یا هوش مصنوعی نیز همین تصمیم را اتخاذ می کردند. محققان اما نظر متفاوتی در مورد تصمیم گیری افراد داشتند.

آن‌ها معتقدند افراد در ابتدا تصور می کنند که نظرات خارجی روی آن ها تاثیری ندارد و تصمیم گرفته شده همان تصمیم خودشان است. اما در نتیجه نهایی هوش مصنوعی روی تصمیم گیری های اخلاقی آنها دارای اثر منفی بوده است.

منبع: برنا

  • تاثیر گذاری روی عمر انسان‌ها یک خطر نگران کننده جدید از سوی چت‌بات های هوش مصنوعی

   ” اقتصادالکترونیکی” آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا