سلامت و پزشکی هوشمند

کاربری هوش مصنوعی در احیای بیماران قلبی ریوی

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

قائم‌مقام یک شرکت دانش‌بنیان از ساخت یک شبیه‌ساز آموزشی احیای قلبی ریوی خبر داد و گفت: با کمک هوش مصنوعی در این شبیه‌ساز فراگیران در محیطی واقعی آموزش می‌بینند و ارزیابی می‌شوند.

هادی ارجمند اظهار کرد: شبیه‌ساز آموزشی احیای قلبی ریوی یک شبیه‌ساز است که در بستر آن فراگیر‌ها وارد محیط‌های مختلف می‌شوند و احیای قلبی ریوی فرد بزرگ‌سال، مادر باردار، نوزاد و کودک را آموزش می‌دهند.

وی با بیان اینکه با یادگیری این مهارت‌ها در صورت مواجه با مشکلات قلبی قبل از اینکه اورژانس برسد، فرد می‌تواند از بروز اتفاق‌های ناگوار جلوگیری کند، افزود: این محصول در ۲۱ مرکز کشوری به کار گرفته‌شده و روزانه ۱۰۰ نفر با بهره‌گیری از آن، آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند؛ اما به دنبال آن هستیم تا با معرفی و افزایش استفاده از آن در ارتقای سلامت جامعه گام بزرگ‌تری برداریم.

ارجمند ادامه داد: در این شبیه‌ساز آموزشی علاوه بر تمرین مهارت‌های مختلف، آزمون هم پیش‌بینی‌شده و هوش مصنوعی در سه سطح پایه، متوسط و پیشرفته تمام حرکات فراگیر را در شرایط نزدیک به واقعیت می‌سنجد.

وی با نقد آموزش‌های صرفاً تئوری و در برخی موارد پرهزینه، یادآور شد: فراگیر با استفاده از این شبیه‌ساز به‌صورت عملی و در محیط‌های جذاب آموزش می‌بیند و با دریافت بازخوردها، نقاط قوت و ضعفش را مشاهده می‌کند.

این قائم‌مقام شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه این فناوری ثبت بین‌المللی شده و به مرحله صادرات هم رسیده است، افزود: یکی از عمده‌ترین کاربرد‌های هوش مصنوعی در این محصول پردازش تصویر است، به این صورت که حرکات فراگیر باهوش مصنوعی پردازش می‌شوند. به‌عنوان‌مثال هوش مصنوعی تشخیص می‌دهد که آیا زاویه دستتان درست است یا خیر؟ نبض را به‌درستی می‌گیرید یا خیر؟ دست را باید بالا یا پایین‌تر ببرید و …

وی ادامه داد: هدف این محصول آن است که شما را در محیط واقعی قرار دهد، محیط واقعی جایی است که احتمالاً سر و صدای غیر معمولی وجود داشته باشد. نقش هوش مصنوعی خلق این محیط است تا فراگیر مهارت کافی در محیط پراسترس را یاد بگیرد. همچنین هوش مصنوعی در این شبیه‌ساز، بازخورد‌های لازم را به فراگیر می‌دهد و سناریو‌های مختلف برای او در نظر می‌گیرد.

ارجمند گفت: دستگاه و لوازم جانبی آن‌قدر ارزان نیست که کاربر معمولی بتواند، خریداری کند. معمولاً سازمان‌های با افراد بالای ۱۰۰ نفر مانند دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، هلال‌احمر و … که کارشان آموزش است از خریداران این دستگاه هستند.

منبع: آنا

  • کاربری هوش مصنوعی در احیای بیماران قلبی ریوی
کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا