صنعت هوشمندهوشمندسازی صنایع ایران

آماده سازی زیرساخت ها برای هوشمندسازی صنایع ایران

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر آماده سازی زیرساخت ها برای هوشمندسازی صنایع، گفت: صنایع برای رقابت پذیری و رشد اقتصادی چاره ای جز هوشمندسازی ندارند و باید به این عرصه ورود کنند.

علی اصغر انصاری در آیین امضای تفاهم نامه همکاری فی ما بین مرکز گسترش فناوری اطلاعات (مگفا) و شرکت ارتباطات مبین نت، اظهار داشت: صنایع ما عمدتاً فرسوده است و مدیران با نگاه های سنتی آن را مدیریت می کنند، این در حالی است که باید زیرساخت های هوشمندسازی در صنایع مورد توجه قرار گیرد.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات افزود: اکنون دستگاه های ملی و شرکت های خصوصی آماده هستند تا به ساختارها و موضوع زیرساخت های هوشمندسازی بپردازند.

وی با بیان اینکه موضوع هوشمندسازی بحث جدیدی نیست گفت: به هوشمندسازی در برنامه هفتم توجه و احکام خوبی در این برنامه گنجانده شده است که امیدواریم در هوشمندسازی اتفاق خوبی در کشور بیفتد. در برنامه هفتم به بحث هوشمندسازی در صنایع پرداخته شده و این سند ملی می تواند راهگشا باشد.

انصاری با اشاره به اقدامات وزارت ارتباطات و صمت در حوزه هوشمندسازی، گفت: اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی نیاز صنایع است و برای اینکه بهره وری را افزایش و هزینه ها را کاهش دهند.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات بیان کرد: این وزارتخانه گفت وگوها و نشست هایی با وزارت صنعت، معدن و تجارت داشته است و اعلام آمادگی کرده ایم تا موانع اجرایی را در تامین زیرساخت ها و ورود صنایع به هوشمندسازی را انجام دهیم.

وی تاکید کرد: به طور قطع هوشمندسازی منجر به افزایش راندمان و کارایی صنایع در عرصه های مختلف می شود، از این رو صنایع چاره ای جز هوشمندسازی ندارند و باید از این فرصت ها و ظرفیت شرکت های دانش بنیان و پیشتاز بهره ببرند.

انصاری امضای تفاهم نامه همکاری مرکز گسترش فناوری اطلاعات (مگفا) و شرکت ارتباطات مبین نت را یک راهبرد موثر در اجرای طرح هوشمندسازی عنوان کرد و گفت: با این امر شاهد رشد اقتصادی در سطح کلان خواهیم شد.

معاون وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: ۲ نهاد گسترش فناوری اطلاعات (مگفا) و شرکت ارتباطات مبین نت اقدامات خوب و کارهای موثری را برای ورود صنایع به بخش هوشمندسازی انجام داده اند که امیدواریم تاثیرگذار باشد.

ایجاد زیرساخت های هوشمندسازی در صنایع

حسین مهویدی، مدیرعامل گسترش فناوری اطلاعات (مگفا) در ادامه این مراسم با تاکید بر اینکه هوشمندسازی تاثیرات عمیقی بر رقابتی سازی صنایع خواهد گذاشت، گفت: در آستانه ورود به انقلاب صنعتی چهارم هستیم و باید زمینه زیرساخت های هوشمندسازی در صنایع را ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: هوشمندسازی در صنایع منجر به صرفه جویی در هزینه ها، سودآوری و رقابت پذیری می شود؛ هر چند اعتقاد داریم که کار سختی است، اما با هماهنگی نهادهای مختلف از جمله وزارت ارتباطات و وزارت صمت این امرشدنی است.

مهویدی تاکید کرد: هوشمندسازی صنایع باعث می شود تا بازدهی صنایع ارتقا یافته و راهکارهای حل مشکلات و چالش های صنایع ارائه شود.

مدیرعامل گسترش فناوری اطلاعات (مگفا) درباره تفاهم نامه همکاری مشترک در زمینه پیاده سازی و توسعه هوشمندسازی، بیان کرد: مگفا با توجه به مأموریت ذاتی خود اقدامات لازم جهت ارائه طرح های it و ict با محوریت هوشمندسازی صنایع و کسب و کارهای بازار هدف خود، با در نظر گرفتن توانمندی مبین نت و با تعریف پروژه های مشخص و مشترک مدنظر و اجرا خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از کسب و کارها در هوشمندسازی صنایع ایجاد می شود، گفت: شرکت های دانش بنیان به صنایع ورود می کنند و شاهد تحول در عرصه های خودروسازی هوشمند و صنایع خواهیم شد. خودروهای برقی یکی از جلوه های هوشمندسازی است که اکنون زیرساخت های آن از سوی وزارت صمت در حال ایجاد است.

امضای تفاهم نامه مگفا و مبین نت

علیرضا صیدی، مدیرعامل مبین نت در مراسم امضای تفاهم نامه بین این شرکت با مگفا، اظهار داشت: این شرکت دارای ۴۰ هزار مشترک سازمانی است که در حوزه هوشمندسازی صنایع نیز ورود کرده است.

وی ادامه داد: مبین نت به عنوان متولی ارائه خدمات سازمانی در گروه همراه اول، ارائه و تامین کلیه ارتباطات مبتنی بر تکنولوژی های روز دنیا سرویس های سازمانی را ارائه خواهد کرد.

هدف از امضای این تفاهم نامه همکاری مشترک در زمینه پیاده سازی و توسعه هوشمندسازی و همچنین مشارکت در تامین برای دستیابی به حداکثر توان فنی و اجرایی در زمینه سازی، مشاوره، پیاده سازی و توسعه هوشمندسازی، راهبردی و ایجاد تحول دیجیتال مورد نیاز کشور و کسب و کارهای بازار هدف مشترک است.

منبع: ایرنا

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا