حمل و نقل هوشمندمقاله

تمامی وعده های ایلان ماسک در سال ۲۰۲۰

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نویسنده :تیم لوین
مترجم :امیر آل علی

بدون شک موفق ترین کارآفرین جهان در سال گذشته ایلان ماسک بوده است که در حال حاضر عنوان ثروتمندترین فرد جهان را نیز به دست آورده و سالی بی نظیر را سپری کرده است. این امر در حالی است که وی تا ۲ سال گذشته نام او حتی در بین ۵۰ نفر ثروتمند جهان نیز حضور نداشته است. اغلب پیش بینی ها نیز بیانگر تداوم موفقیت های فوق العاده وی است. با توجه به این امر که وی در حال حاضر در رأس توجهات قرار دارد، در این مقاله قصد داریم تا نگاهی به وعده های وی در سال ۲۰۲۰ بیندازیم که تنها تعدادی از آنها تحقق یافته است. 

۱-عرضه یک میلیون روبو تاکسی 

در ماه های پایانی سال ۲۰۱۹، ایلان ماسک اعلام کرد که در سال آینده یک میلیون روبو تاکسی عرضه خواهد شد. درواقع این طرح قرار بود که با قدرت از همان ابتدای ۲۰۲۰ اجرایی شود. همچنین طرح سرویس های اشتراک سواری قرار بود تا رانندگان را در طول مسیر مدنظر، با مسافرانی همراه نماید، با این حال بنا به دلایلی که مهمترین آن را باید پاندمی کرونا دانست، حتی یک نمونه از آن نیز تا به امروز عرضه نشده است. در این راستا ایلان ماسک اعلام کرده است که با کنار رفتن مشکلات، احتمالا سال آینده شاهد به اجرا درآمدن این طرح خواهیم بود. 

۲-قابلیت تمام خودران 

از دیگر مواردی که ایلان ماسک به آن تاکید ویژه ای را داشته است، قابلیت تمام خودران است. درواقع قرار بود که امسال تسلا خودرویی را معرفی کند که تحت هیچ شرایطی به راننده نیاز نداشته و حتی می توانید کل مسیر را در خواب و یا انجام کاری دیگر سپری نمایید. اگرچه خودروهای این شرکت پیشرفت بسیار خوبی را داشته اند، با این حال به نظر می رسد که تا تحقق این وعده، فاصله زیادی وجود دارد. با این حال این طرح فوق العاده می تواند انقلابی را در صنعت خودروسازی ایجاد نماید. درواقع تجربه موفق تسلا باعث شده است تا شاهد شروع فعالیت برندهای مختلف در زمینه تولید اتومبیل های خودران باشیم. 

۳-عرضه نیم میلیون خودرو 

امسال قرار بود تا تسلا تعداد عرضه خود را به نیم میلیون برساند. اگرچه تا پایان سال به این خواسته بسیار نزدیک شد، با این حال آن را نیز باید از جمله وعده های تحقق نیافته تلفی نمود. در این راستا تنها ۴۵۰ خودرو کمتر از عدد موردنظر، عرضه شده است که با توجه به بحران کرونا، باید آن را یک موفقیت بزرگ به حساب آورد. 

۴-تسلا مدل Y

از جمله وعده هایی که شاهد به اجرا درآمدن آن بودیم، عرضه جدیدترین مدل تسلا است. این خودرو اگرچه با تاخیر دو ساله همراه بود، با این حال استقبال ها از آن فراتر از حد تصور بوده است. در این راستا اگرچه عدد دقیقی برای میزان فروش آن اعلام نشده است، با این حال می توان با مقایسه سود شرکت قبل و بعد از رونمایی رسمی از این مدل جذاب، به تاثیر فوق العاده آن در افزایش فروش شرکت پی برد. 

۵-کامیون Semi

پس از مدت ها انتظار بالاخره امسال کامیون های برقی تسلا در تعداد محدود تولید شد. اگرچه از طرح آن برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ رونمایی شد، با این حال  حتی امسال نیز شاهد عرضه آن در بازار جهانی نبودیم، با این حال پیش خرید برندهایی نظیر والمارت و پپسی، بیانگر آن است که در سال آینده، می توان متفاوت ترین کامیون جهان را در جاده ها مشاهده کرد. 

۶-تسلا رودستر

یکی از انتقادات جدی به تسلا این بوده است که مدلی برای طرفداران خودروهای اسپرت معرفی نکرده است، با این حال ایلان ماسک سال گذشته از طرح خود برای جذب علاقه مندان بی شمار این مدل از خودروها خبر داد. درواقع تسلا رودستر با سرعت فوق العاده ۴۰۲ کیلومتر بر ساعت، توجهات بسیاری را به سمت خود جلب کرده است.

همچنین آمارها در رابطه با آن حاکی از آن است که با هر بار شارژ قادر خواهد بود تا ۱۰۰۰ کیلومتر را طی کند. شتاب آن از صفر تا صد کیلومتر نیز تنها ۱.۹ ثانیه است. قیمت آن نیز ۲۰۰ هزار دلار تعیین شده است. درواقع همه چیز در رابطه با این خودرو، بی نظیر به نظر می رسد، با این حال ویروس کرونا باعث شده است تا عرضه آن به اواسط سال ۲۰۲۱ موکول شود. پیش بینی ها حاکی از آن است که این محصول قادر خواهد بود تا رکورد فروش تسلا را جا به جا نماید. بدون شک اگر استقبال ها از آن بسیار خوب باشد، شاهد تنوع در این مدل خواهیم بود. 

۷-باتری با عمر ۱.۶ میلیون کیلومتر 

بر طبق گفته های ایلان ماسک قرار بوده تا نسل جدید باتری خودروهای برقی در سال ۲۰۲۰ عرضه شود، با این حال حتی پس از رویداد Battery Day این اتفاق رخ نداد. درواقع اکنون باتری ای معرفی شده است که با ادعای فوق، فاصله داشته است.

جهت دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

۸-کارخانه جدید 

با گسترش چشمگیر تسلا، نیاز به کارخانه ای جدید امری کاملا طبیعی است. در این رابطه ایلان ماسک اعلام کرده است که این کارخانه در تگزاس خواهد بود و مقدمات آن در ماه های آخر سال ۲۰۲۰ مهیا شد، با این حال هنوز مشخص نیست که چه زمانی به بهره برداری می رسد.

۹-برد ۱۲۰۰ کیلومتر مدل s

اگرچه این سری محبوب امسال با پیشرفت هایی همراه شد، با این حال هنوز تا وعده موسس تسلا فاصله دارد. این عدد در حال حاضر ۶۵۰ کیلومتر است که بیانگر مسیر دراز برای رسیدن به این هدف است. 

۱۰-اسپیکر خارجی

آخرین وعده بزرگ ایلان ماسک در سال ۲۰۲۰، اسپیکرهای خارجی خودرو است که طرحی انقلابی محسوب می شود. براساس آن شما حتی قادر خواهید بود تا صدای بوق را به صورت دلخواه تغییر دهید. این اتفاق در هفته های پایانی سال ۲۰۲۰ طی یک به روز رسانی جدید صورت گرفت، با این حال به نظر می رسد که در سال آینده، استفاده به مراتب بیشتری از آن شود. 

منبع: فرصت امروز

بیشتر از خودروی هوشمند در اقتصاد دیجیتال بخوانیم:
ایلان ماسک: تسلا تا پایان ۲۰۲۱ به بالاترین سطح فناوری خودران دست پیدا می کند
خیابانی که با اتومبیل های خودران صحبت می کند!
‌ بایدو، خودروساز می شود
غول فناوری چین شرکت تولید خودروی خودران تاسیس می‌کند
توسعه خودرو های هوشمند سبب قرارداد هواوی و چری

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

  1. بازتاب: خرید بیت کوین توسط تسلا؛ آیا اپل هم به این حوزه ورود می‌کند؟ : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  2. بازتاب: تحلیلگران معتقدند که اپل جدی ترین رقیب تسلا خواهد بود : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا