هوش مصنوعی

دستیار گوگل به هوش مصنوعی بسیار پیشرفته مجهز می‌شود

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

استفاده از هوش مصنوعی در دستیاران مجازی چیز جدیدی نیست، و این ماشین‌های جستجوگر از زمان آغاز به کارشان به شیوه‌های مختلف از فناوری هوش مصنوعی استفاده کرده‌اند. اما ظاهرا «گوگل» قصد دارد دستیار مجازی خود را عمیقا و به‌طور همه‌جانبه به هوش مصنوعی پیشرفته مجهز کند.

سرمایه‌گذاری بین‌المللی روی فناوری‌های مرتبط با هوش مصنوعی می‌تواند طی کمتر از دو سال به ۲۰۰ میلیارد دلار برسد.

حرف و حدیث درباره دستیار گوگل با هوش مصنوعی هنگامی بالا گرفت که وبسایت «اکسیوس» یک ایمیل داخلی بین مدیران این غول تکنولوژی را درز داد. در بخشی از آن ایمیل نوشته شده بود که تیم گوگل باید بر روی تولید محصولات با کیفیت بالا با هدف ارائه تجربیات بهتر به کاربران خود تمرکز کند.

مدیران گوگل در این ایمیل تاکید کرده بودند: «ما همچنان شاهد پتانسیل عمیق هوش مصنوعی برای ایجاد تحولات عظیم در زندگی مردم هستیم، و در فضای کنونی فرصتی بزرگ برای توسعه یک دستیار مجازی پیشرفته با استفاده از آخرین فناوری‌های موجود می‌بینیم.»

مسئولان گوگل در مکاتبه داخلی خود زمانی برای ارائه این جستجوگر جدید با هوش مصنوعی به بازار ذکر نکردند. با این وجود، گوگل قبلا به‌طور علنی اعلام کرده بود که در حال تهیه یک دستیار هوش مصنوعی برای گوشی‌های تلفن همراه است. کارشناسان گمانه می‌زنند که توسعه‌دهندگان قصد دارند از فناوری «ال‌ال‌ام» چت‌بات گوگل به نام «بارد» برای این کار استفاده کنند.

طی ماه‌های اخیر، در جایی که «مایکروسافت» میلیاردها دلار روی توسعه «چت جی‌پی‌تی اوپن اِی‌آی» سرمایه‌گذاری کرده است، گوگل که رقیب مایکروسافت است، روی توسعه هوش مصنوعی توسط «آنثروپیک» سرمایه‌گذاری کرده است.

براساس گزارش جدید سازمان اقتصادی بزرگ «گلدمن سَکس»، سرمایه‌گذاری بین‌المللی روی فناوری‌های مرتبط با هوش مصنوعی می‌تواند طی کمتر از دو سال به ۲۰۰ میلیارد دلار برسد، و این بدین معنی است که توسعه صنعت هوش مصنوعی می‌تواند تأثیر اقتصادی بسیار بزرگتری نسبت به کشف برق یا کامپیوتر شخصی روی بازار بگذارد.

منبع: العربیه

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا