هنر و فناوری

آقای نقاش جنجالی متهم به استفاده از هوش مصنوعی!

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

آقای نقاش بیش از ۱۰۰ ساعت بر روی این طرح کار کرده است و حالا متهم به استفاده از هوش مصنوعی شده است! بن موران با طراحی جدید خود برای جلو یک کتاب ناعادلانه به استفاده از هوش مصنوعی متهم شده است!

هنرمند ۳۰ ساله که به بن موران شهرت دارد به استفاده از هوش مصنوعی در طراحی جدیدش متهم شده است.

بن به مدت سه سال طراح ارشد استودیو کارت واقع در ویتنام است. او در سال ۲۰۱۹ طراحی و نقاشی را پس از گرفتن مدرک دانشگاهی خود در رشته اقتصاد آغاز کرد.

بن در مصاحبه‌ای نقاشی را تفریح مورد علاقه دوران کودکی خود خواند. او در ادامه گفت تنها زمان نقاشی را به صورت حرفه‌ای آغاز کرد که متوجه استعدادش شد. او نقاشانی که در حوزه تخیلی کار می‌کنند را بزرگ‌ترین الهام خود معرفی کرده است.

نویسنده ژانر تخیلی، سِلکی میث نقاشی را برای جدیدترنی کتاب خود به بن موران سفارش داده است. این سفارش با قیمت ۵۰۰ دلار حالا مرکز بحث و جدالی اینترنتی شده است.

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

این قطعه هنری در ماه جولای سفارش داده شد. در اوایل سپتامبر سلکی میث از بین ۴ گزینه این قطعه هنری را انتخاب کرد.

بن موران پس از یک ماه و ایجاد تغییرات مورد نظر سلکی در اکتبر این نقاشی را به پایان رساند. قرار است این قطعه هنری بر روی جلد آخرین کتاب سلکی قرار بگیرد.

نقاش  هوش مصنوعی

اتهام استفاده از هوش مصنوعی

بن موران برای تبلیغ هنر خود این قطعه را در فضای مجازی منتشر کرد. با این حال طولی نکشید تا این عکس منتشر شده به اتهام استفاده از هوش مصنوعی حذف شد. مدیران گروهی که این نقاشی در آن منتشر شده است توضیحات بن را قبول نکردند.

«حتی اگر این نقاشی را خودت کشیده باشی سبک این نقاشی شبیه نقاشی‌های هوش مصنوعی است. برایمان اهمیتی ندارد که نقاش این قطعه خودت باشی یا نه.»

جوابی است که بن از مدیران این گروه دریافت کرده است. پس از انتشار این پیام مدیران این گروه صفحه بن را مسدود کردند.

بن رفتار این مدیران را نامحترمانه حواند با این حال گفت که دلیل این سخت‌گیری را درک می‌کند. او هوش مصنوعی را تهدیدی برای هنرمندان می‌داند.

خوشبختانه بن موران از ابتدا نقاشی این قطعه را مستندسازی کرده است. بخش‌هایی مختلف از فرآیند طراحی که هوش مصنوعی نمی‌تواند تولید کند.

بن اعلام کرده است اشتباه گرفتن طراحی‌اش با هوش مصنوعی در واقع تحسین کار او است.

هوش مصنوعی با استفاده از بهترین قطعات هنری موجود در اینترنت قطعه جدید و بی‌نقصی را تولید می‌کند. بن معتقد است مدیران این گروه کار او را بی‌نقص می‌دانند.

محتوی بیشتر از هنر در فناوری:

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا