فناوری و کسب‌وکار

آیا مشاغل در معرض تهدید هوش مصنوعی هستند؟

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

ادعا می شود بسیاری از مشاغل که امروزه نیاز به نیروی انسانی دارند در آینده توسط هوش مصنوعی و ماشین‌ها انجام خواهند شد. با این حال، کسانی هستند که فکر می‌کنند جای آنها پر نمی‌شود. حال ببینیم کدام حرفه‌ها در معرض تهدید هستند؟

پیشرفت در اتوماسیون و هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که سطوح جدیدی از رفاه را به ارمغان بیاورد که بشر قبلاً هرگز ندیده است. همچنین این احتمال وجود دارد که اقتصاد ما را مختل کند، زندگی ما را برای چندین نسل ویران کند و به گفته افرادی چون استیون هاوکینگ یا ایلان ماسک، بشریت را نابود کند. یکی از بزرگترین ریسک ها در آینده حرفه‌ها هستند.

۸۵ میلیون شغل ممکن است از بین برود

مجمع جهانی اقتصاد اخیرا گزارشی در این زمینه منتشر کرده است. به این نتیجه که ماشین‌ها با پیشرفت‌های سریع در هوش مصنوعی و رباتیک، می‌توانند به طور بالقوه جایگزین بخش بزرگی از مشاغل موجود انسانی شوند، رسیده شد.تحقیقات در مورد این موضوع در ۱۵ بخش مختلف و در ۲۶ کشور انجام شد.

اقتصادالکترونیکی” آخرین و به روزترین محتوی کسب‌وکار دیجیتال

در سال ۲۰۲۵، تخمین زده می‌شود که ۸۵ میلیون شغل در شرکت های متوسط ​​و بزرگ به دلیل اشتراک شغل جدید بین انسان و ماشین کاهش یابد.

بر اساس این تحقیقات، از هر ۱۰۰ شغل در صنایع، ۵۲ شغل توسط ماشین آلات و ۴۸ شغل توسط انسان انجام خواهد شد.

در حالی که برخی مشاغل جدید مانند گذشته انجام خواهند شد، اما کافی نخواهند بود، به خصوص که هزینه ماشین‌های هوشمند به مرور زمان کاهش می‌یابد و قابلیت‌های آنها افزایش می‌یابد.

فدراسیون بین المللی رباتیک تخمین می‌زند که رشد ربات‌های صنعتی هر سال به طور متوسط ​​۱۴ درصد شتاب می‌گیرد.

هر کسب و کاری دارای ریسک یکسانی نیست.

کارگران خدمات مشتری، حسابداران، مسئولین پذیرش، سردبیران، کارکنان خدمات خرده‌فروشی ظاهراً گروه‌هایی هستند که بیشتر در معرض خطر از دست دادن شغل خود هستند.

معلمان، مدیران، سیاستمداران، مقامات مذهبی، روانشناسان و روانپزشکان، جراحان، هنرمندان و نویسندگان در گروه‌های شغلی با کمترین خطر قرار دارند.

تعداد کسانی که از این دیدگاه حمایت می کنند بسیار زیاد است، اما کسانی هم هستند که برعکس فکر می‌کنند.

به گفته شرکت علم داده SAS، همانطور که رایانه ها جای ما را نگرفته‌اند، هوش مصنوعی و ربات ها نیز نمی‌توانند جایگزین ما شوند.

منبع: تی آر تی خبر

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا