صنعت هوشمندمتاورس

متاورس در چین کدام صنعت ها را متحول می ‌کند؟

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند
حسین قطبی

طبق گزارشات، پیش‌بینی می‌شود که تأثیر اقتصادی بالقوه متاورس بر چین صنعت این کشور تا سال ۲۰۳۵ بین ۴۵۶ تا ۸۶۲ میلیارد دلار در سال باشد. صنعت خودرو و مراقبت‌های بهداشتی از جمله بخش‌هایی در چین هستند که قرار است تا حد زیادی تحت تأثیر تحولات متاورس در این کشور قرار گیرند.

گزارش دیلویت (Deloitte) با عنوان «متاورس در آسیا؛ استراتژی‌هایی برای تسریع تأثیر اقتصادی» تخمین می‌زند که تا سال ۲۰۳۵ تأثیر متاورس بر تولید ناخالص داخلی در آسیا می‌تواند بین ۰.۸ تا ۱.۴ تریلیون دلار آمریکا در سال باشد که تقریباً ۱.۳ تا ۲.۴ درصد از تولید ناخالص داخلی کلی در سال است. در حالی که هیچ تعریف مورد توافق جهانی وجود ندارد، متاورس به عنوان یک دنیای مجازی بسیار فراگیر در نظر گرفته می‌شود که در آن افراد برای معاشرت، بازی و کار جمع می‌شوند.

توسعه متاورس توسط چندین فناوری اساسی که شامل دستگاه‌های سخت افزاری، شبکه‌های محاسباتی و ارتباطی، فناوری زمان واقعی سه بعدی، هوش مصنوعی و فناوری‌های دفتر کل توزیع شده بلاکچین است، پشتیبانی می‌شود.

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

بر اساس گزارش دیلویت، فراجهان پتانسیل تغییر اقتصاد را به روش‌های مختلف از جمله موارد زیر دارد؛ شامل گسترش دسترسی به اطلاعات، محتوای دیجیتال و زیرساخت دیجیتال، ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، از جمله مشاغلی که هنوز وجود نداشته‌اند، بهبود روش‌های کار بین مناطق جغرافیایی، کسب ‌و کارها و سازمان‌ها، از جمله تسهیل کار از راه دور، آموزش و همکاری در مکان‌های مختلف و ایجاد بازارهای جدید و انواع کسب ‌و کارها به‌ ویژه برای تبادل کالاها و خدمات دیجیتال.

متاورس در صنعت خودرو چین

طبق این گزارش، پیش‌بینی می‌شود که تأثیر اقتصادی بالقوه متاورس بر سرزمین اصلی چین تا سال ۲۰۳۵ بین ۴۵۶ تا ۸۶۲ میلیارد دلار در سال باشد. صنعت خودرو و مراقبت‌های بهداشتی از جمله بخش‌هایی در چین هستند که قرار است تا حد زیادی تحت تأثیر تحولات متاورس در این کشور قرار گیرند.

متاورس در صنعت خودرو چین

صنعت خودرو قرار است در زمینه‌‎های تولید، سفارشی سازی محصول، بازاریابی و وفاداری به برند تحت تاثیر قرار گیرد. در ادامه این گزارش آمده است که کارخانه گروه BMW در لیدیا در شنیانگ چین، یکی از اولین کارخانه‎‌های طراحی شده در جهان متاورس خواهد بود. در آینده نزدیک، انتظار می‌رود مشتریان در روز عرضه هر وسیله نقلیه، خودروی خود را در متاورس آزمایش کنند.

متاورس در صنعت پزشکی و بهداشت چین

همچنین پیش بینی می‌شود که متاورس مزایای قابل توجهی را برای بخش مراقبت‌های بهداشتی فراهم کند. مدیریت کارآمد داده‌های سلامت، از جمله امنیت و ذخیره‌سازی، در بلاکچین و ارائه مشاوره‌های پزشکی از راه دور در مکان‌های جداگانه از طریق فناوری واقعیت مجازی (VR) از جمله امکانات موجود در متاورس است. در بخش مراقبت‌های بهداشتی، این گزارش به استارت ‌آپ رباتیک لمسی چینی به نام راه حل‌های هوشمند هاپترونیک (Intelligent Haptronic Solutions) اشاره می‌کند که در حال توسعه شبیه‌سازهای آندوسکوپی گوارشی مبتنی بر واقعیت مجازی و ربات‌های آموزشی برای تقویت آموزش جراحی است.

نتیجه‌گیری

بر اساس گزارش دیلویت، آینده موفق متاورس مستلزم مسئولیت جمعی از سوی همه بازیگران اکوسیستم، از جمله دولت، اپراتورهای مخابراتی و بخش فناوری، کسب‌ و کارها و استارت‌ آپ‌ها، محققان و دانشگاهیان، کاربران این حوزه و عموم مردم است.

این گزارش خاطرنشان می‌کند که اقتصادهای آسیایی از استراتژی‌های مختلفی برای تسریع مزایای اقتصادی متاورس استفاده می‌کنند. از این رو، انتظار می‌رود متاورس بسیاری از بخش‌ها از سرگرمی گرفته تا خرده فروشی، املاک، آموزش، مد، بازی، ورزش، تبلیغات، امنیت سایبری و خدمات مالی را مختل کند.

منبع: اقتصادآنلاین

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا