اینترنت اشیاصنعت هوشمندهوش مصنوعی

ساخت کارخانه فضایی با بهره‌گیری از هوش مصنوعی و اینترنت اشیا

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

یک شرکت فضایی فرانسوی-ایتالیایی قصد دارد صد میلیون یورو برای ساخت یک کارخانه هوشمند فضایی در رم سرمایه‌گذاری کند.

  شرکت تالس آنیا اسپیس بیش از صد میلیون یورو برای ساخت و توسعه کارخانه هوشمند فضایی در مرکز تکنوپولو تیبورتینو در رم سرمایه گذاری می‌کند.

این شرکت فرانسوی-ایتالیایی پس از اینکه گروه تالس مشارکت آلکاتل در سرمایه‌گذاری مشترک میان آلکاتل و فین‌مکانیکا، آلکاتل آلنیا اسپیس و تلسپادزیو را خریداری کرد تشکیل شد. 

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد که پروژه ساخت یک کارخانه تمام دیجیتالی برای تولید ماهواره‌ها توسط آژانس فضایی ایتالیا از طریق صندوق‌های بازیابی پس از همه گیری ایتالیا تامین می‌شود.

شرکت برجسته  فضایی تالس آنیا دست به سرمایه گذاری بیش از صد میلیون یورویی در ایجاد یک کارخانه هوشمند فضایی در شهر رم (ایتالیا) زده است که برای توسعه و بهبود فرآیند‌های تولید و طراحی سیستم‌های فضایی برتر و جدید میخواهد از تکنولوژی‌های پیشرو و همچنین هوش مصنوعی و اینترنت اشیا بهره ببرد.

براساس اطلاعات منتشر شده، این مرکز بخشی از سیستمی از کارخانه‌های فضایی به هم پیوسته در ایتالیا خواهد بود که از فناوری‌های پیشرفته برای ساخت ماهواره‌هایی با اندازه‌های مختلف برای زمینه‌ها و کاربرد‌های مختلف استفاده می‌کند. کارخانه رم همچنین به یکی از بزرگترین تاسیسات دیجیتال و قابل تنظیم مجدد در نوع خود در اروپا تبدیل می‌شود.

تحقیقات نشان می‌دهد که این کارخانه با استفاده از تکنولوژی‌های هوشمند، قادر بهبود کارایی و دقت در فرآیند‌های تولید و اجرای پروژه‌های فضایی خواهد بود. علاوه بر این، استفاده از هوش مصنوعی و اینترنت اشیا به عملکرد کارخانه مانند بهبود ایمنی و کاهش خطا‌ها در کار کمک می‌کند.

این سرمایه گذاری از جانب تالس آلنیا اسپیس به منظور ایجاد اشتغال و تعاملات اقتصادی در منطقه نیز صورت می‌گیرد. با ایجاد این کارخانه هوشمند جدید، میزان تولید و توسعه فناوری فضایی در ایتالیا و در سراسر جهان بیشتر می‌شود‌

در نتیجه این سرمایه گذاری در ایجاد یک کارخانه هوشمند فضایی در شهر رم نشان دهنده تمرکز بر فناوری‌های پیشرفته، بهبود عملکرد و ایجاد شغل است و منجر به پیشرفت و رشد صنعت فضایی می‌شود.

منبع: آنا به نقل از رویترز

  • ساخت کارخانه فضایی با بهره‌گیری از هوش مصنوعی و اینترنت اشیا
کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا