اپلیکیشن و نرم افزارهوش مصنوعی

مایکروسافت برای رقابت با گوگل به تقویت سیستم‌های هوش مصنوعی ادامه می‌دهد

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

شرکت مایکروسافت شروع به ارائه مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌های هوش مصنوعی، از جمله در چت‌جی‌پی‌تی، موتور جستجوی خود بینگ و همچنین سرویس‌های ابری در اختیار کاربران کرد. این شرکت با این کارها به دنبال کاهش فاصله با گوگل است.

از جمله تغییرات کلیدی، انتقال به خط نتایج جستجو از بینگ به چت‌جی‌پی‌تی است که پاسخ‌های آن در ابتدا محدود به اطلاعات از سال ۲۰۲۱ بود.

این شرکت در کنفرانس سالانه مایکروسافت بیلد اعلام کرد اکنون چت‌جی‌پی‌تی می تواند از نتایج وب بینگ برای مشترکین پولی استفاده کند و این کار را به زودی برای کاربران رایگان انجام خواهد داد.

مایکروسافت همچنین در حال گسترش به اصطلاح پلاگین ها برای بینگ است و با استفاده از استانداردی که توسط شرکت اپن‌ای‌آی پذیرفته شده، به کسب و کارها اجازه می دهد راحت تر با مصرف کنندگان در موتور جستجو معامله کنند.

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

یوسف مهدی، مدیر ارشد بازاریابی مایکروسافت، گفت:« برای مثال، یکی از این ابزارها به کسی که به دنبال ایده های شام با دستور غذا و مواد اولیه است کمک می کند تا با یک کلیک از Instacart سفارش بدهد.»

او در مصاحبه ای گفت: «این تغییری عمیق در نحوه استفاده مردم از وب است.»

مهدی در پاسخ به این سوال که آیا مایکروسافت می‌تواند آگهی‌های مربوط به پلاگین‌ها را بفروشد، گفت که این شرکت به آن نقطه نرسیده است، اما مدل نحوه جذب مشتریان در حال تغییر است.

به‌روزرسانی‌های بینگ بخشی از تلاش مایکروسافت برای تصاحب بیش از ۲۸۶ میلیارد دلار بازار برای تبلیغات جستجو در سراسر جهان است.

گوگل نیز مانند مایکروسافت اخیراً ارتقاء هوش مصنوعی مولد را برای موتور جستجوی خود به نمایش گذاشته است که از داده‌های گذشته یاد می‌گیرد چگونه به سؤالات باز پاسخ دهد.

هنوز مشخص نیست که مصرف‌کنندگان موتور جستجوی به‌روز شده کدام را ترجیح می‌دهند، زیرا گوگل هنوز تغییرات خود را به طور گسترده ارائه نکرده است. با این حال، رقیب مستقل آن برای چت‌جی‌پی‌تی، یک ربات گفت و گو با نام بارد در حال حاضر شامل پاسخ هایی است که از نتایج جستجوی گوگل به دست می آید.

پیش از این بیل گیتس، یکی از بنیانگذاران مایکروسافت، اعلام کرده بود که هوش مصنوعی به قدری عمیق خواهد بود که رفتار کاربر را به شدت تغییر می‌دهد به‌طوری که دیگر سراغ موتور جستجو یا بازدید آمازون نرود.

منبع: فارس به نقل از رویترز

   ” اقتصادالکترونیکی” آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا