سلامت و پزشکی هوشمند

هوش مصنوعی می‌تواند از حمله قلبی جلوگیری کند

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

هوش مصنوعی می‌تواند با دقت چشمگیر ۹۹.۶ درصد احتمال حمله قلبی را در بیش از دو برابر تعداد بیماران معمول تشخیص دهد.

پژوهشگران اخیرا با استفاده از هوش مصنوعی به الگوریتمی دست پیدا کردند که می‌تواند خطر حمله قلبی در انسان‌ها را با سرعت و دقت زیاد پیش‌بینی کند، و بدین ترتیب به‌طور بالقوه از وقوع حمله قلبی جلوگیری کند.

محققان این الگوریتم موسوم به CoDE-ACS را روی بیش از ۱۰۰۰۰ بیمار در شش کشور جهان آزمایش کردند، و متوجه شدند که در مقایسه با روش‌های معمول تشخیص، هوش مصنوعی می‌تواند با دقت چشمگیر ۹۹.۶ درصد احتمال حمله قلبی را در بیش از دو برابر تعداد بیماران معمول تشخیص دهد.

فناوری هوشمندFanahoosh” آخرین به روزترین محتوی فناوری در سلامت و پزشکی

بهترین روش تشخیص حمله قلبی در حال حاضر اندازه‌گیری سطح تروپونین است. با این حال، مشکل روش فعلی این است که برای تمام افراد آستانه یکسانی استفاده می‌شود، و تاثیر عواملی مانند سن، جنسیت و مسائل سلامتی روی سطح تروپونین نادیده گرفته می‌شوند، که به نوبه خود امر تشخیص طبی را غیردقیق می‌کند.

هوش مصنوعی می‌تواند این مشکل را برطرف کند، چرا که حتی بدون در نظر گرفتن سن، جنسیت و عوارض جانبی سلامت، عملکرد خوبی داشته است. پزشکان با استفاده از CoDE-ACS می‌توانند تشخیص دهند که آیا سطح نامنظم تروپونین فرد به دلیل حمله قلبی است یا دلایلی دیگری دارد.

CoDE-ACS که با استفاده از علم داده‌های پیشرفته و هوش مصنوعی توسعه یافته است، این پتانسیل را دارد که حمله قلبی را با دقت بیشتری نسبت به رویکردهای فعلی تشخیص دهد. این می‌تواند برای بخش‌های اورژانس تحول‌آفرین باشد، چرا که زمان تشخیص را کوتاه می‌کند، و بیماران را از خطر مرگ نجات می‌دهد.

این ابزار که با استفاده از داده‌های ۱۰۰۳۸ فرد در اسکاتلند که به دلیل مشکوک بودن به حمله قلبی به بیمارستان مراجعه کرده بودند، ساخته شده است، با استفاده از اطلاعات بیمار مانند سن، جنسیت، یافته‌های نوار قلبی، سابقه پزشکی و سطح تروپونین، برای ارزیابی احتمال حمله قلبی در فرد نمره ۰-۱۰۰ می‌دهد.

منبع: العربیه

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا