شهر هوشمند

همکاری شرکت مخابراتی مالزی جهت ایجاد شهر هوشمند

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

شرکت مخابراتی مالزی و شورای شهر آمپانگ‌جایا در راستای ایجاد اکوسیستم شهر هوشمند در ایالت سلانگور کشور، به همکاری برای ایجاد تغییرات دیجیتالی در یکی از مناطق این شهر می‌پردازند.

شرکت مخابراتی مالزی و شورای شهر آمپانگ‌جایا یادداشت تفاهمی برای ایجاد تغییرات دیجیتالی در یکی از مناطق پروژه آزمایشی این شهر هوشمند در ایالت سلانگور امضا کردند. شرکت مخابراتی به‌عنوان ارائه‌دهنده ترجیحی اتصالات و راه‌حل‌های دیجیتال، به‌منظور توسعه این شهر هوشمند بر هماهنگی و اجرای راه‌حل‌ها و فناوری‌های مرتبط با آن در این منطقه نظارت خواهد داشت. همکاری شکل‌گرفته در حمایت از چارچوب شهر هوشمند آمپانگ‌جایا قرار دارد.

این همکاری یک اتحاد استراتژیک با چشم‌اندازی مشترک برای ایجاد زیرساخت‌های شهر هوشمند و مدل اکوسیستم عملی است. شرکا از نزدیک برای ارزیابی و شناسایی بهترین راه‌حل‌های شهر هوشمند همکاری می‌کنند که منطقه آزمایشی را به یک منطقه دیجیتال یکپارچه تبدیل و محیطی مدرن و پایدار ایجاد می‌کند که رشد اقتصادی را ارتقا می‌دهد و رفاه ساکنان آن را بهبود می‌بخشد.

هدف مالزی از این همکاری استفاده از بهترین مشارکت‌های فناوری محلی و جهانی برای توسعه این اکوسیستم و تبدیل شدن به الگویی برای بهره‌مندی سایر شهرداری‌ها با تأثیر خالص داشتن یک شبکه تعاملی از راه‌حل‌های شهر هوشمند در مناطق بیشتری در سراسر کشور برای آینده است.

چارچوب شهر هوشمند مالزی

طرح حاضر در ژانویه ۲۰۲۲ به‌منظور تبدیل آمپانگ‌جایا به یک شهر هوشمند با تمرکز بر زیرساخت‌های هوشمند، اقتصاد هوشمند، جامعه هوشمند، محیط هوشمند و حکمرانی هوشمند توسعه پیدا کرد.

سازمان‌های مشارکت‌کننده طی یک شراکت ۱۰ ساله برای کشف و پیاده‌سازی راه‌حل‌های فناوری ۵G در زیرساخت‌های فیبر نوری برای بهبود کیفیت زندگی و معیشت ساکنان، همچنین تسریع رشد کسب‌وکارها در منطقه همکاری خواهند کرد. این همکاری عزم کشور را برای تشکیل یک شهر هوشمند مطابق با تمایلات دولت ایالتی برای تبدیل سلانگور به یک ایالت هوشمند تا سال ۲۰۲۵ ثابت می‌کند.

امید آن می‌رود که تلاش‌هایی که تحت طرح شهر هوشمند اجرا می‌شود، به‌طور فراگیر و نه‌تنها برای جامعه، بلکه برای اقتصاد و محیط زیست تأثیر مثبتی بر اکوسیستم داشته باشد.

شرکت مخابراتی مالزی رهبری سندباکسی (sandbox) را بر عهده خواهد داشت که اکوسیستمی از افراد علاقه‌مند از جمله نوآوران، کارآفرینان، استارت‌آپ‌ها، ارائه‌دهندگان فناوری و تولیدکنندگان دستگاه‌ها را با راه‌حل‌های شهر هوشمند گرد هم می‌آورد. آن‌ها قادر خواهند بود محصولات و خدمات خود را در یک محیط زنده آزمایش و به‌طور بالقوه آن‌ها را پیاده‌سازی کنند.

شرکا به‌عنوان بخشی از ابتکار شهر هوشمند تا به امروز، دوربین مدار بسته، وای‌فای و راه‌حل‌های اتصال هوشمند را در چندین مکان در محدوده اداری شورای شهر آمپانگ‌جایا نصب کرده است.

منبع: ایمنا

  • همکاری شرکت مخابراتی مالزی جهت ایجاد شهر هوشمند
کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا