اپلیکیشن و نرم افزارهوش مصنوعی

فتوشاپ وب با ابزار‌های هوش مصنوعی از راه رسید

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

فتوشاپ وب به ابزار‌های ساخت تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی از طریق ورودی‌های متنی مجهز شده است.

پس از نزدیک به دو سال، بالاخره ادوبی نسخه وب فتوشاپ را از حالت بتا خارج کرد و حالا عموم کاربران به آن دسترسی دارند. این نسخه از ابزار‌های هوش مصنوعی مانند Generative Fill و Generative Expand بهره می‌برد و البته برای استفاده از آن باید هزینه بپردازید.

ابزار‌های هوش مصنوعی فتوشاپ مبتنی بر مدل هوش مصنوعی مولد Firefly شرکت ادوبی هستند و می‌توان از طریق آن‌ها، تنها با دستورات متنی به تصاویر المان اضافه کرد، از آن‌ها المان حذف کرد یا اینکه آن‌ها را گسترش داد. این ابزار‌ها از بیش از ۱۰۰ زبان ازجمله فارسی پشتیبانی می‌کنند و تصویر نهایی نورپردازی و پرسپکتیو یکسان با عکس اصلی خواهد داشت.

نسخه وب فتوشاپ در کنار ابزار‌های هوش مصنوعی، از بسیاری از ابزار‌های نرم‌افزار دسکتاپ خود هم بهره می‌برد. بااین‌حال این نسخه رابط کاربری ساده‌تری برای کاربران دارد. در فتوشاپ وب ابزار‌های که عملکردشان در یک راستا قرار می‌گیرد در نوار ابزار با یکدیگر دسته‌بندی شده‌اند تا استفاده از آن‌ها ساده‌تر شود.

در نسخه تحت وب فتوشاپ می‌توانید از دیگران برای همکاری در پروژه‌ها دعوت کنید. حتی افرادی که سرویس فعال فتوشاپ ندارند هم می‌توانند فایل‌ها را مشاهده کنند و درباره آن‌ها نظر دهند.

نسخه تحت وب فتوشاپ بخشی از طرح‌های پولی با حداقل هزینه ماهانه ۹.۹۹ دلار محسوب می‌شود و به‌صورت رایگان در اختیار کاربران قرار نمی‌گیرد. البته در ابتدا و با راه‌اندازی نسخه بتا در سال ۲۰۲۱، کاربران می‌توانستند به‌صورت رایگان از آن استفاده کنند.

درحالی‌که ادوبی در گذشته گفته بود که امیدوار است نسخه‌ای رایگان از فتوشاپ وب را با ابزار‌های اصلی نرم‌افزار دسکتاپ آن در اختیار کاربران قرار دهد، حالا یکی از مدیران این شرکت گفته است که ادوبی فعلاً چنین برنامه‌ای ندارد؛ بنابراین حداقل در آینده نزدیک خبری از استفاده رایگان از این نسخه نخواهد بود.

منبع: دیجیاتو

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا