شهر هوشمندصنعت غذا

تحول صنعت غذا در شهر هوشمند نئوم عربستان

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نئوم، شهر هوشمند عربستان، با هدف تعریف مجدد تولید، توزیع و مصرف مواد غذایی از طریق راه‌حل‌های پایدار در پنج مولفه اصلی، از جمله کشاورزی مقاوم در برابر آب و هوا به راه‌اندازی شرکت مواد غذایی پایدار پرداخته است.

شهر هوشمند نئوم در عربستان سعودی، شرکت غذایی پایدار خود را راه‌اندازی کرده است. هدف این شرکت تعریف مجدد تولید، توزیع و مصرف مواد غذایی از طریق ایجاد راه‌حل‌های غذایی پایدار و نوآورانه در پنج شاخص اصلی شامل کشاورزی مقاوم در برابر آب‌وهوا، احیای پرورش آبزی، غذاهای جدید، تغذیه شخصی و تأمین غذای پایدار است.

کاهش تغییرات آب‌وهوایی

شرکت مواد غذایی پایدار نئوم که با حمایت وزارت محیط زیست، آب و کشاورزی عربستان سعودی راه‌اندازی شد، با اهداف چشم‌انداز ۲۰۳۰ این کشور هماهنگ است و تلاش‌های عربستان را برای تضمین امنیت غذایی، کاهش تغییرات آب‌وهوایی و دستیابی به انتشار صفر خالص کربن تا ۲۰۶۰ هدایت می‌کند.

شرکت یادشده با تکیه بر تخصص جامعه‌ای از دانشمندان، کارشناسان صنعت و مبتکران در واقع پذیرش عصر جدیدی از صنعت غذا برای دستیابی به امنیت غذایی، با معرفی و ارائه راه‌حل‌ها و ابتکارات نوآورانه‌ای است که هدف آن تغییر سیستم غذایی جهانی کنونی و مقابله با مسائل ناشی از رشد سریع جمعیت، تغییر الگوهای مصرف، تغییرات آب‌وهوا و کاهش منابع طبیعی است.

تحول در زندگی ساکنان عربستان با راه‌اندازی شرکت جدید

نئوم شتاب‌دهنده پیشرفت بشر به‌شمار می‌رود و شرکت مواد غذایی پایدار آن نشان‌دهنده تعهد عربستان برای ایجاد تحولی مثبت و طولانی‌مدت در زندگی ساکنان خود و سایر نقاط جهان است.

رویکرد نوآورانه این شرکت یک محرک کلیدی در شکل دادن به چشم‌انداز آینده یک صنعت غذایی پایدار و ایمن خواهد بود و عربستان منتظر شکل‌گیری همکاری نزدیک با سرمایه‌گذاران، شرکا و کارشناسان صنایع غذایی در تبدیل ایده‌های بلندپروازانه به واقعیت، حمایت از تنوع اقتصادی در سراسر کشور و هم‌سویی با چشم‌انداز عربستان سعودی ۲۰۳۰ است.

بنیاد مواد غذایی پایدار شهر نئوم عربستان قراردادهای مشارکت راهبردی محلی و بین‌المللی متعددی را با سازمان‌هایی امضا کرده است که در تعهد آن به تغییر آینده غذایی مشارکت دارند. این بنیاد از طریق این قراردادها که شامل دانشگاه علم و صنعت ملک عبدالله (کاوست)، دانشگاه و شرکت ماهی تبوک و پروژه‌های باغبانی وان در هوون و کارگیل می‌شود، در طرح‌های تحقیق و توسعه همکاری و از تخصص شرکا برای توسعه رویکردهای نوآورانه و پایدار برای تولید مواد غذایی استفاده خواهد کرد.

این بنیاد تبادل نظرات برای امنیت غذایی را برای ایجاد یک منبع غذایی انعطاف‌پذیر در راستای ابتکار سبز سعودی و اهداف توسعه پایدار سازمان ملل رهبری می‌کند و متعهد به مشارکت سازمان مراقبت‌های سلامت نئوم، توسعه ابتکارات آموزشی برای ترویج غذای پایدار محلی و پرورش استعدادهای سعودی از طریق فرصت‌های آموزشی است.

بنیاد غذایی نئوم به‌طور کامل با تعهد این شهر هوشمند برای ارائه محصولات غذایی با کیفیت بالا به بازار و ارتقای امنیت و پایداری غذایی در عین کمک به اهداف خودکفایی عربستان و اهداف بلندمدت اقتصادی آن همسو و نه‌تنها متعهد به شکل‌دهی یک سیستم غذایی جهانی متحول‌کننده در جهان است، بلکه با پیشگامی در فناوری‌های جدید و راه‌حل‌های نوآورانه برای غلبه بر چالش‌های مرتبط با مواد غذایی و ایجاد آینده‌ای امن‌تر، پایدارتر و مرفه‌تر برای همه، معیاری جهانی را تعیین می‌کند.

منبع: ایمنا

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا