شهر هوشمندهمایش و نمایشگاه

در  حاشیه نمایشگاه شهر هوشمند مطرح شد: لزوم برخط بودن پلیس

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

با توجه به رشد شهرها و پیچیدگی‌های زندگی امروز، همه عرصه‌های خدمات‌رسانی نیاز به گسترش دارند تا بیش از پیش در اختیار کاربران قرار بگیرند. نمایشگاه شهر هوشمند ایران در همین راستا برگزار خواهد شد و در حاشیه برگزاری آن، نیروی انتظامی نیز از برنامه‌ریزی برای هوشمند شدن خدماتش خبر داد.

سردار دولتخواه، معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات فرماندهی انتظامی کشور، در آستانه برگزاری نمایشگاه شهر هوشمند ایران، در مورد بهره‌گیری نیروی پلیس از توسعه هوشمند، پیامی منتشر کرد. به گزارش هوشیو به نقل از ایران آنلاین، سردار دولتخواه در این پیام از لزوم هوشمندسازی سازوکار پلیس در ایران خبر داد. او با توجه به نیاز جوامع  امروز به سرعت و دقت، نوشت: «مسائل زندگی بشر در گذشته ساده بوده  اما با گذر زمان و ورود به جهان مدرن مسائل زندگی چنان پیچیده شده‌اند که برای حل این پیچیدگی، نیاز به ابزار مدرن هست. پلیس هر روز با پیچیدگی بیشتری در زمینه تقاضاهای دادرسی روبرو است و مجبور به استفاده از ابزارهای هوشمند است. پلیس با حجم انبوه داده‎هایی مواجه است که به شکل روزافزون تولید و انباشت شده‌اند و برای استخراج این داده‌ها و سرعت دادن به رسیدگی به آن‌ها، نیاز به هوشمندسازی این حوزه وجود دارد.

سردار دولتخواه در این یادداشت تأکید کرد که به دلیل تعداد بالای عملیات‌ها و پیچیدگی آن‌ها، تنها توسعه کمی در نیروی پلیس کافی نیست و نیاز داریم به توسعه کیفی دست پیدا کنیم؛ امری که تنها با استفاده از فناوری هوشمند ممکن است. همچنین مسائل روز جامعه چون فضای مجازی و شبکه‌های مجازی، نیاز پلیس برای عقب نماندن از جامعه و هوشمند شدن را بیشتر کرده است.

هوشمند شدن پلیس از مطالبات مردم نیز هست چرا که موجب دسترسی سریع و به موقع به خدمات نیروی انتظامی می‌شود و روند انجام دادرسی را سرعت می‌بخشد. پلیس نیز دو رویکرد را برای بهبود روندهای موجود و تحقق چشم‌انداز آینده مدنظر دارد؛ طرح‌هایی که برای هوشمندسازی اجرا می‌شوند باید گستردگی نیروی پلیس را در سطح کشور مدنظر داشته باشند و لازمه اجرای درست آن، مشارکت همگانی است. الزام دیگر اجرای این طرح در نظر گرفتن زمان اجرا و سرعت بخشیدن به آن است که نیاز به همکاری همه نهادها از جمله شرکت‌های دانش‌بنیان دارد.

سومین نمایشگاه شهر هوشمند ایران  “۲۰۲۲  Smart City Expo”از تاریخ ۱۲ الی ۱۴ تیرماه سال ۱۴۰۱ در مصلی تهران برگزار خواهد شد. مجوز برگزاری این نمایشگاه توسط سازمان توسعه تجارت ایران و حمایت وزارت کشور (مرکز توسعه دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار) صادر شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس سایت www.smartcityxpo.com مراجعه و یا باشماره‌های۴۴و۲۲۸۹۳۲۴۲-۰۲۱ یا ۰۹۹۱۶۳۶۴۴۱۶ تماس حاصل فرمایید.

منبع: هوشیو

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا