دوقلو دیجیتالشهر هوشمند

بهره‌گیری از دوقلوهای دیجیتال در تسریع واکنش به شرایط اضطراری شهرها

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نیویورک در همکاری با مرکز حمل‌ونقل دانشگاهی شهر به توسعه دوقلوهای دیجیتال خیابان‌های شهر برای آزمایش چگونگی واکنش سریع‌تر به شرایط اضطراری پرداخت.

سازمان آتش‌نشانی نیویورک در همکاری با مرکز حمل‌ونقل C2Smarter، از فناوری دوقلوهای دیجیتال برای کمک به کاهش زمان واکنش وسایل‌نقلیه اضطراری به حوادث پزشکی تهدیدکننده زندگی استفاده می‌کند، چراکه طی ۱۰ سال گذشته زمان پاسخ به این شرایط از شش دقیقه و ۴۵ ثانیه به هفت دقیقه و ۲۶ ثانیه افزایش داشته است.

C2Smarter یک مرکز حمل‌ونقل دانشگاهی درجه یک وزارت راه و ترابری ایالات متحده است که از شهرها به‌عنوان آزمایشگاه‌های زنده برای مطالعه بررسی مشکلات حمل‌ونقل و یافتن راه‌حل‌هایی از پیشرفت‌های بی‌سابقه اخیر در ارتباطات و فناوری‌های هوشمند استفاده می‌کند.

هدف این نهاد حل دو مشکل کلیدی مربوط به تراکم شهری است که شامل رفع وابستگی‌های متقابل گسترده سیستم‌های شهری در مواجه با تراکم ترافیک و درک تأثیرات ازدحام در سراسر سیستم، به‌ویژه آن‌هایی است که نابرابری را در بخش‌های مختلف جامعه تشدید می‌کنند. این مرکز و شرکای آن ترکیبی از نقاط قوت و منابع در انفورماتیک شهری، فناوری‌های متصل، انفورماتیک رفتاری و شرکای شهری را گرد هم می‌آورند.

چالش‌های جابه‌جایی شهری

(C2Smarter) یک مرکز تحقیقاتی راه‌حل‌محور است که رسیدگی به بعضی از مهم‌ترین چالش‌های تردد شهری امروزی را بر عهده دارد. جدیدترین پروژه این گروه در همکاری با اداره آتش‌نشانی نیویورک شامل ایجاد یک دوقلوی دیجیتال از خیابان اصلی شهر است که در آن الگوهای ترافیکی دنیای واقعی و رفتار رانندگان شبیه‌سازی می‌شود.

تیم تحقیقاتی پیش از پیاده‌سازی طرح‌های خود در خیابان‌های شهر از این مدل شبیه‌سازی‌شده برای بررسی علل کندی سرعت و راه‌حل‌های آزمایشی استفاده خواهد کرد. این شبیه‌سازی بر کاستی‌های روش‌های سنتی برای ارزیابی بهبودهای بالقوه واکنش اضطراری هم‌چون اصلاحات زیرساخت، بهبود ناوگان و مسیریابی جایگزین غلبه می‌کند که انجام آن در دنیای واقعی پرهزینه و مخرب است.

پروژه حاضر اولین نمونه در نوع خود در نیویورک است و در صورت موفقیت به برنامه‌های کاربردی در شهرهای سراسر کشور توسعه پیدا خواهد کرد. در واقع در صورت موفقیت طرح، هر مکانی که قابلیت انتقال داده‌های ترافیکی کافی برای ساخت دوقلوهای دیجیتالی شبکه‌های شهری را داشته باشد به این پروژه وارد خواهد شد.

منبع: ایمنا

  • بهره‌گیری از دوقلوهای دیجیتال در تسریع واکنش به شرایط اضطراری شهرها
کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا