بلاک‌چینشهر هوشمندمتاورس

دبی می‌خواهد به مرکز متاورس و بلاک چین جهان تبدیل شود؛ فرصتی که ما از دست دادیم

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

دبی یکی از شهرهای مدرن جهان به شمار می‌آید که همواره به دنبال جذب فناوری‌های نوآورانه و جدید بوده است. بر همین اساس، مقامات دبی از مجموعه برنامه‌های جدید پذیرش متاورس و بلاک چین رونمایی کرده‌اند که علاوه بر تأثیر مثبت بر روی زندگی مردم این منطقه، قرار است طی چند سال آینده با جذب سرمایه‌گذاران و شرکت‌های پیشرو در حوزه فناوری درآمدزایی بسیار زیادی برای دولت امارات متحده عربی به همراه داشته باشد.

دبی قصد دارد به مرکز اکوسیستم متاورس و فناوری‌های مبتنی بر بلاک چین تبدیل شده و به‌عنوان یک مرکز نوآوری در این حوزه شناخته شود. در همین راستا، مقامات دبی تصمیم گرفته‌اند که گام‌های بزرگی در مسیر پذیرش تکنولوژی بلاک چین و ایجاد یک شهر هوشمند بردارند.

یکی از این گام‌ها معرفی مجموعه برنامه‌های پذیرش فناوری‌های جدید از جمله متاورس و بلاک چین است با که هدف ارائه راه‌حل‌های خلاقانه، بهبود زندگی مردم و ایجاد تغییرات مثبت اجتماعی اتخاذ شده است.

استراتژی متاورس دبی علاوه بر تاثیر مثبت بر زندگی مردم، قرار است باعث جذب شرکت‌های سرمایه‌گذار و پروژه‌های نوآورانه شده و در نهایت دبی را به یک شهر فوق مدرن و مرکز اقتصادی منطقه تبدیل کند.

جالب اینجاست که مدتی قبل یک چهارچوب قانونی جدید توسط مقامات این شهر پیش‌نویس شد که هدف اصلی آن معرفی دبی به عنوان پایتخت جهانی فناوری وب ۳ و دنیای متاورس بود.

پراتیک راوال، یکی از فعالان حوزه متاورس و فناوری‌های نوظهور در رابطه با این مسئله عنوان کرده است:

از خریدهای روزانه تا مراقبت‌های بهداشتی و صنایع تولیدی، متاورس در حال فراگیر شدن است. این فناوری با تسریع عملیات مجازی به طور یکپارچه و ارائه فرصت‌های تجاری بیشمار به سرمایه‌گذاران، می‌تواند تمام صنایع داخلی دبی را متحول کند.

شایان ذکر است که ارزش بازار متاورس تا سال ۲۰۳۰ به رقم خیره‌کننده ۱.۶ تریلیون دلار خواهد رسید. همین مسئله باعث شده تا شرکت‌های بزرگ بین‌المللی مانند متا (فیس‌بوک سابق)، مایکروسافت، گوگل و انویدیا در حوزه متاورس سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی داشته باشند.

آمادگی برای پذیرش گسترده متاورس در دبی

امارات متحده عربی در حال حاضر به عنوان یکی از مناطق نوپا در حوزه متاورس شناخته می‌شود، با این حال وضع قوانین دوستدار صنعت رمزارز و بلاک چین باعث شده تا فضا برای پذیرش فناوری‌های نوظهور کاملاً آماده باشد.

برهمین اساس استراتژی پذیرش متاورس توسط مقامات شهر دبی معرفی شده است تا به واسطه آن تولید ناخالص داخلی این شهر توریستی طی پنج سال آینده حدود ۴ میلیارد دلار افزایش یابد. از طرف دیگر تخمین زده شده که فناوری متاورس باعث می‌شود تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۴۰ هزار فرصت شغلی جدید در بخش‌های مختلف در دبی ایجاد شود.

در حال حاضر متاورس و فناوری بلاک چین نزدیک به ۵۰۰ میلیارد دلار سودآوری سالانه برای اقتصاد ملی امارات به همراه دارد و پیش‌بینی می‌شود که در سال‌های آینده این رقم به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

منبع: شهرسخت افزار

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا