حسگرشهر هوشمند

حسگرهای هوشمند پارک، ناجی معلولان اسپانیایی

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

طرح نصب حسگرهای هوشمند روی مکان‌های پارک معلولان در شهر سن‌سباستین اسپانیا با هدف عملیاتی کردن از این دست آغاز شده است.

شهر باسک اسپانیا برای تسهیل پارک خودروی معلولان و افراد دارای محدودیت‌های حرکتی، اپلیکیشن‌های هوشمندی را طراحی کرده است که افرادی با نیازهای ویژه می‌توانند با استفاده از آن به‌راحتی در محل مورد نظر، خودروی خود را پارک کنند یا از نزدیک‌ترین نقاط آزاد برای پارک کردن آگاه شوند.

طرح نصب حسگرهای هوشمند روی مکان‌های پارک معلولان در شهر سن‌سباستین اسپانیا با هدف عملیاتی کردن ۳۵۰ دستگاه از این دست آغاز شده است. هدف از این اقدام جلوگیری یا کاهش احتمال تصرف غیرقانونی سایر رانندگان در این فضاها و در نتیجه ایجاد عدالت اجتماعی بیشتر در محیط شهری است.

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

علاوه بر این سنسورهای پارک بی‌سیم موسوم به U-Spot M2M به رانندگانی که وضعیت تحرک محدودی دارند، دسترسی و مکان پارکینگ‌های مجاور که برای آنها در نظر گرفته شده است را نشان می‌دهد.

فضاهای پارکینگ مخصوص افرادی با نیازهای ویژه حرکتی اغلب به طور نامناسب توسط رانندگان عادی اشغال می‌شود و باعث مشکلات قابل توجهی در زندگی روزمره این جامعه می‌شود. برای غلبه با این مشکل، شهرهای بیشتری برای بهبود مدیریت فضا و پارکینگ، روند دیجیتالی شدن را انتخاب می‌کنند.

با وجود این حسگرها، رانندگان مجبور نخواهند بود زمان زیادی را صرف جست‌وجوی محل پارک وسایل نقلیه خود کنند. از طریق یک اپلیکیشن، کاربران می‌توانند همیشه از اشغال فضاها مطلع شوند و بنابراین به‌طور مستقیم به یک فضای آزاد هدایت شوند. به این ترتیب با کاهش ترافیک غیرضروری و بهبود تجربه پارک، آلودگی کاهش می‌یابد.

اگر راننده‌ای بدون مجوز در محل مخصوص پارک کند، نمی‌تواند صلاحیت خود را در اپلیکیشن مخصوص تأیید کند و به این ترتیب سیستم به طور خودکار به مقامات کنترل تخلف هشدار می‌دهد، سپس افسران پلیس می‌توانند به طور مستقیم برای صدور جریمه به محل مراجعه کنند.

منبع:  ایمنا

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا