خطرات فناوریهوش مصنوعی

ایجاد تصاویر جعلی با هوش مصنوعی

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوع خاصی از هوش مصنوعی به نام GAN‌ها (شبکه‌های متخاصم مولد) از شبکه‌های عصبی و مدل‌های کامپیوتری ساده شده مغز به روشی خاص برای تولید تصاویر جعلی استفاده می‌کنند.

هوش مصنوعی با کمک فناوری شبکه‌های متخاصم مولد قادر به طراحی چهره‌ها و تصاویر جعلی است که هیچ گاه وجود واقعی نداشته است. هنگامی که این شبکه‌ها بر روی یک مجموعه داده آموزش داده شوند، می‌توانند نمونه‌های جدیدی از چهره که شبیه آنچه دیده اند؛ تولید کنند. شما می‌توانید یک الگوریتم ML مولد را با کمک این فناوری با استفاده از مجموعه داده‌ای متشکل از میلیون‌ها عکس از چهره‌ها آموزش داده و در نهایت شبکه فوق می‌تواند چهره‌های فوتورئالیستی جدیدی تولید کند.

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

باید اذعان داشت که بسیاری از الگوریتم‌های ML مانند تعلیم دانش آموزان در کلاس درس نیاز به نظارت دارند، ما باید به آن‌ها بگوییم که داده‌ها چه چیزی را نشان می‌دهند و به آن‌ها بگوییم که آیا پاسخشان درست است یا نه. در نقطه مقابل، شبکه‌های GAN نیازی به نظارت ندارند و خودشان خود را آموزش می‌دهند.

این نوع یادگیری ماشینی بدون نظارت به این دلیل ممکن است که یک GAN دارای شخصیت دوگانه است. این فناوری از دو شبکه عصبی برای رقابت با یکدیگر استفاده می‌کند. در این فناوری فوق در حالی که یک شبکه عصبی به داده‌های آموزشی نگاه کرده و سپس سعی می‌کند چیزی جدید تولید کند، شبکه عصبی دیگر سعی می‌کند بین این خروجی و مجموعه داده آموزشی تمایز قائل شود.

شبکه اول هر بار که شبکه دوم را فریب دهد پاداش می‌گیرد. دومی هر بار که گول نخورد پاداش می‌گیرد. هر دو شبکه با تکرار و با هدف به حداکثر رساندن این پاداش‌ها بهبود می‌یابند. این رقابت داخلی باعث می‌شود که اولین شبکه در تولید خروجی‌هایی که از مجموعه آموزشی قابل تشخیص نیستند بسیار خوب شود.

بنا بر اعلام وبگاه ساینس فاکس، وقتی به یک GAN اطلاعات اضافی می‌دهیم می‌تواند کار‌های قابل توجهی انجام دهد. GAN‌ها همچنین می‌توانند نسخه‌هایی با وضوح بالاتر از تصاویر تولید کرده یا یکی را به سبک دیگری تبدیل کنند. این فناوری قادر است با مهارت زیادی تصاویر جعلی ایجاد کرده و  یا حتی یک تصویر روز را به شب یا تابستان را به زمستان تبدیل کنند.

منبع: صدا و سیما

  • ایجاد تصاویر جعلی با هوش مصنوعی

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا