فناوری در خودروکشاورزی هوشمند

تولید تراکتور برقی خودران به‌لطف تراشه هوش مصنوعی

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

تراکتور برقی خودران MK-V که در کارخانه‌ی فاکسکان تولید می‌شود، به‌لطف بهره‌مندی از تراشه‌ی هوش مصنوعی انویدیا، کارهای کشاورزی را بدون نیاز به راننده انجام می‌دهد.

شرکت Monarch Tractor که تراکتور برقی هوشمند تولید می‌کند، می‌گوید اولین تراکتورش که MK-V نام دارد از خط تولید بیرون آمده و اکنون آماده‌ی عرضه به بازار است. MK-V اولین محصول تجاری استارتاپ کالیفرنیایی Monarch Tractor محسوب می‌شود.

تراکتور هوشمند MK-V از تراشه‌ی هوش مصنوعی Nvidia Jetson استفاده می‌کند و کارهای کشاورزی را بدون نیاز به راننده انجام می‌دهد. البته راننده در صورت تمایل می‌تواند پشت فرمان بشیند و خودش تراکتور را کنترل کند.

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

مدیرعامل Monarch Tractor می‌گوید تراشه‌ی ویژه‌ی انویدیا به تراکتور MK-V امکان می‌دهد که وظایف را «با تأخیر پایین و به‌صورت بلادرنگ» انجام دهد. این تراکتور مصرف انرژی بهینه‌ای دارد و می‌تواند برای مدت‌زمانی طولانی فعالیت کند.

براساس نوشته‌ی تارنمای ورج، هر تراکتور MK-V مجهز به ۶ تراشه‌ی Jetson است و ازطریق دوربین‌هایش می‌تواند به‌صورت خودکار در زمین کشاورزی حرکت کند. مدیرعامل Monarch Tractor می‌گوید در بسیاری از زمین‌های کشاورزی سیگنال GPS دردسترس نیست و سیستم مسیریابی مبتنی‌بر دوربین بهترین عملکرد را نشان می‌دهد.

انویدیا می‌گوید تراکتور هوشمند MK-V به‌طور روزانه داده‌های محصولات کشاورزی را جمع‌آوری و تجزیه‌وتحلیل می‌کند. کشاورزان می‌توانند از این داده‌ها برای تخمین بازدهی محصول، نظارت روی مراحل رشد و بررسی معیارهای سلامت محصول استفاده کنند.

شرکت Monarch Tractor در سال ۲۰۱۸ هم‌زمان با رونمایی کامپیوتر هوش مصنوعی Jetson Xavier انویدیا بنیان‌گذاری شد. انویدیا در همان سال پلتفرم Isaac را دردسترس قرار داد؛ این پلتفرم به شرکت‌ها امکان می‌دهد ربات‌های خودران را بسازند و آموزش دهند.

بسیاری از تراکتورهای امروزی در آمریکا و کشورهای اروپایی دارای حالت نیمه‌خودران هستند، اما در اکثر مواقع باید راننده نیز پشت فرمان حاضر باشد. این تراکتورها غالباً از گازوئیل استفاده می‌کنند و MK-V به‌دلیل استفاده از انرژی الکتریکی، تراکتور متمایزی محسوب می‌شود. MK-V اولین تراکتور هوشمند برقی دنیا است که به تولید انبوه می‌رسد. ۶ دستگاه اول MK-V دراختیار شرکت Constellation Brands قرار می‌گیرد.

شرکت Monarch Tractor در سال ۲۰۲۱ موفق شد ۶۱ میلیون دلار کمک مالی جذب کند و از آن زمان تاکنون بیش از ۱۱۰ میلیون دلار دیگر نیز جذب کرده است. این شرکت برای ساخت تراکتور هوشمندش با فاکسکان وارد همکاری شد. فاکسکان تراکتور MK-V را در کارخانه‌ی سابق جنرال موتورز در اوهایو تولید می‌کند.

منبع: بازار

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

محتوی بیشتر از کشاورزی هوشمند:

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا