شهر هوشمندفناوری در خودروهوش مصنوعی

تشخیص مستی رانندگان به کمک هوش مصنوعی

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

دانشمندان به تازگی توانسته اند با توسعه یک سیستم جدید مبتنی بر هوش مصنوعی، مستی افراد را با دقت ۹۳ درصد تشخیص دهند. این شبکه عصبی کانولوشنال، با ارزیابی تصاویر مادون قرمز حرارتی از صورت انسان ها، مست بودن آن‌ها را تشخیص می‌دهد.

سیستم جدید می‌تواند در مکان‌هایی که رانندگی در حالت مستی رایج است، مورد استفاده قرار گیرد. سالانه بیش از یک میلیون مرگ و میر بر اثر تصادفات جاده‌ای در سراسر جهان رخ می‌دهد که علت اصلی تعداد زیادی از آنها، مستی رانندگان است.

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

محققین دانشگاه ملی ویتنام می‌گویند تلاش‌های قبلی برای تشخیص مستی بر روی وضعیت چشم، سر و شاخص‌های عملکردی متمرکز شده بود.

چنین سیستم‌هایی احتمال خطای زیادی دارند. این تیم عقیده دارد که تجزیه و تحلیل تصویربرداری حرارتی رویکرد بهتر و غیرتهاجمی تری ارائه می‌دهد و مقامات می‌توانند با استفاده از آن افراد مست را در مناطق مختلف شناسایی کنند.

این تیم می‌گوید سیستمی که برای شناسایی افراد مست شده طراحی شده است، باید باید دارای نرخ بسیار پایینی از مثبت کاذب و منفی کاذب باشد. منفی کاذب ممکن است به یک فرد مست اجازه رانندگی بدهد. تعداد زیادی مثبت کاذب نیز می‌توانند باعث شود تا رانندگان هوشیار از رانندگی با وسیله نقلیه منصرف شوند و اعتماد خود به این سیستم را از دست بدهند.

منبع: rahnamato

محتوی بیشتر از فناوری در خودرو:

  اقتصادالکترونیکی آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا