انقلاب صنعتی چهارم

مرکز انقلاب صنعتی چهارم امارات متحده عربی برنامه تبادل دانش جهانی هوش مصنوعی را راه اندازی کرد

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

برنامه مرکز امارات متحده عربی برای انقلاب صنعتی چهارم (امارات متحده عربی C4IR) پلت فرمی را برای پر کردن شکاف بین رهبران صنعت هوش مصنوعی (AI)، مبتکران و کارشناسان در سراسر جهان راه اندازی کرده است.

برنامه بورسیه هوش مصنوعی C4IR در نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد در سال ۲۰۲۴، که از ۱۵ تا ۱۹ ژانویه برگزار شد، اعلام شد. پلت فرم تبادل دانش تحت یک یادداشت تفاهم بین UAE C4IR و Rwanda C4IR فعال شد.

مراکز بیشتری از سراسر جهان به این برنامه خواهند پیوست تا یک جامعه جهانی و بهم پیوسته از متخصصان هوش مصنوعی ایجاد کنند. جامعه نه تنها دانش را به اشتراک می گذارد، بلکه به طور جمعی به چالش های پیش روی پیاده سازی و سیاست های هوش مصنوعی نیز رسیدگی خواهد کرد و در نهایت مسیر آینده هوش مصنوعی را برای جهانی فراگیرتر و پایدارتر هدایت می کند.

خلفان بلهول، مدیر عامل بنیاد آینده دبی، گفت: «این ابتکار یک جامعه جهانی یکپارچه از متخصصان پیشرو هوش مصنوعی ایجاد می‌کند تا به طور جمعی برای حل چالش‌ها در این زمینه کار کنند. آنها برای توسعه سیاست‌ها و قوانین نوآورانه که همگام با پیشرفت‌های سریع در فناوری باشد، همکاری خواهند کرد.»

این برنامه جهانی بر تبادل دانش با شبکه C4IR در سراسر جهان تمرکز خواهد کرد. این کمک خواهد کرد که دانش به دست آمده در طول توسعه پروژه‌های هوش مصنوعی در سراسر جهان برای تسریع پیشرفت و عمیق‌تر کردن تأثیر، تجمیع شود.»

پائولا اینگابیر، وزیر فناوری ارتباطات و نوآوری در رواندا، گفت: “ما هیجان زده هستیم که با همکاران خود در امارات متحده عربی بخشی از برنامه کمک هزینه هوش مصنوعی هستیم.

رواندا متعهد به استفاده از هوش مصنوعی برای ایجاد تحول عادلانه است و جامعه ای از متخصصان هوش مصنوعی را تقویت می کند که برای مقابله با چالش های منحصر به فرد زمان ما مجهز هستند.
از طریق همکاری و تخصص مشترک، هدف ما هدایت نوآوری و شکل دادن به آینده هوش مصنوعی است و آن را به ابزاری فراگیر و اخلاقی تبدیل می کند که به نفع همه است.

با شناخت چالش ها و فرصت های منحصر به فرد در چشم انداز هوش مصنوعی، این برنامه جلسات سفارشی را نیز ارائه می دهد. این جلسات با تمرکز ویژه بر تخصص خاص هر مرکز شرکت کننده، به برنامه های کاربردی، تحقیقات و پیشرفت های هوش مصنوعی می پردازند. این رویکرد تضمین می‌کند که هر بحث، کارگاه، و ابتکار مشارکتی بسیار مرتبط با شرکت‌کنندگان است.

کارگاه‌های مشترکی برای تقویت نوآوری در کاربردهای هوش مصنوعی، ترویج پذیرش تفکر جانبی و توسعه راه‌حل‌های نوآورانه با استفاده از آخرین فن‌آوری‌ها سازماندهی خواهد شد. علاوه بر این، کارگاه‌ها به بررسی ملاحظات اخلاقی، ساختارهای مدیریتی و چارچوب‌های خط‌مشی که بر استفاده از هوش مصنوعی حاکم است، می‌پردازند.

این جلسات همچنین مکانیسم هایی برای شکل دادن به سیاست های بین المللی برای اطمینان از استفاده مسئولانه و توسعه هوش مصنوعی را پوشش خواهند داد.

این برنامه از C4IR شرکت‌کننده برای توسعه پروژه‌هایی که از هوش مصنوعی برای ایجاد تأثیر اجتماعی استفاده می‌کنند و همچنین فرصت شرکت در رویدادهای جهانی هوش مصنوعی را برای آنها فراهم می‌کند.

منبع: WAM

  • مرکز انقلاب صنعتی چهارم امارات متحده عربی برنامه تبادل دانش جهانی هوش مصنوعی را راه اندازی کرد
کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا