انرژیاینترنت اشیاشهر هوشمند

مبارزه با بحران انرژی در والنسیا با پروژه اینترنت اشیا

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

شهر والنسیا برای مبارزه با بحران انرژی، پروژه اینترنت اشیا را اجرا کرده است که تاکنون موفقیت ۹۸ درصد به دست آورده است.

بارسلونا از پروژه فناوری اینترنت اشیا و شبکه‌های بی‌سیم غیرمتمرکز برای جمع‌آوری داده‌های بلادرنگ در مورد رفاه آسیب‌پذیرترین شهروندان والنسیا استفاده می‌کند.

سومین شهر بزرگ اسپانیا با چالش هولناک فقر انرژی روبه‌رو است؛ فقدان خدمات انرژی مناسب، مقرون‌به‌صرفه و قابل اعتماد که تقریباً یک‌چهارم (۲۳ درصد) از خانوارهای آن را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

سیستم‌های رفاهی اروپا تحت فشار نابرابری‌های ناشی از شرایط زندگی در بافت‌های شهری است که باعث تأثیرات مستقیم و زیان‌آور بر سلامت و رفاه می‌شود. عوارض سلامتی ناشی از فقر انرژی شامل بیماری‌های تنفسی، حملات قلبی، سکته مغزی، اختلالات روانی و مسائل حاد سلامتی مانند هیپوترمی می‌شود.

بیش از ۱۳۰ حسگر کیفیت هوا با کارآمدی بالا در سراسر شهر مستقر شده است و انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۴ استقرار بیشتری داشته باشند. این پروژه بر افزایش بهره‌وری انرژی در ساختمان‌ها نیز متمرکز است به‌طوری‌که ۵۲ حسگر جوی در ساختمان‌ها تعبیه شده است، به‌طوری‌که دمای خشک، رطوبت نسبی و غلظت CO۲ را اندازه‌گیری می‌کنند و اطلاعاتی را در مورد شرایط محیطی ارائه می‌دهند.

با اجرای این پروژه، موفقیت خیره‌کننده ۹۸ درصدی در نصب حسگرها در خانه‌های افراد کم‌درآمد به دست آمد. با نصب سنسورهای هوشمند، به‌طور مداوم سطوح CO۲، الگوهای آب‌وهوا و سایر داده‌های حیاتی مورد بررسی قرار می‌گیرد و به این ترتیب انرژی به‌طور عادلانه و به ویژه برای افراد کم‌درآمد توزیع می‌شود.

منبع: ایمنا

  • مبارزه با بحران انرژی در والنسیا با پروژه اینترنت اشیا
کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا