فناوری و کسب‌وکار

بازارهای جدید مبتنی بر هوش مصنوعی و داده‌کاوی ایجاد و طراحی می‌شوند

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

 خوانساری معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بازارهای جدید مبتنی بر هوش مصنوعی و داده‌کاوی ایجاد و طراحی خواهند شد.

محمد خوانساری در حاشیه برپایی نمایشگاه فناوری اطلاعات، امنیت و حراست صنعت نفت ایران در منطقه ویژه پارس جنوبی  اظهار داشت: پارس جنوبی در حوزه انرژی و نفت و گاز و پتروشیمی جایگاه منحصربفردی دارد و استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل های این مجموعه لازم است.

وی افزود: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال تولید و دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری شده و همه دستگاه‌ها و ادارات و نهادها موظف هستند در راستای تحقق عملی شعار سال اهتمام ورزند.

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

معاون وزیر ارتباطات خاطر نشان کرد: حضور پارک علم و فناوری خلیج فارس و شرکت‌های دانش بنیان و فناور در پارس جنوبی و مشارکت در تامین قطعات و تجهیزات و سایر خدمات این مجموعه ، ارزش و اهمیت زیادی دارد.

خوانساری تصریح کرد: بدون تردید فناوری‌های مبتنی بر داده در آینده صنعت بویژه در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی اهمیت زیادی دارد و نباید در این عرصه کم‌کاری شود.

وی اضافه کرد: به طور مکرر شاهد تولید حجم بسیار زیادی از داده‌های اطلاعاتی از فازها و پالایشگاه‌ها در استحصال و فرآورش و ارسال گاز به شبکه سراسری هستیم که باید برنامه ریزی صحیحی برای استفاده بهینه از داده‌ها داشته باشیم.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور گفت: در سنوات پیش رو، بازارها و تجارت بین‌المللی بر اساس هوش مصنوعی و داده‌کاوی ایجاد می‌شود و نقش شرکت‌های دانش بنیان و فناور در تجارت و صنعت و بازار غیر قابل انکار است.

خوانساری افزود: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و فناور و جوانان نخبه و خلاق، نباید فقط در شعار و حرف باقی بماند بلکه باید عینی و ملموس باشد.

وی یادآور شد: تاکنون بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار در توسعه منطقه ویژه پارس جنوبی سرمایه گذاری شده و دسترسی به داده‌هایی که این سرمایه گذاری تولید کرده، ارزش بالایی دارد که انتظار داریم با همکاری صنعت نفت و پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان و فناور به نتایج خوبی برسیم.

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

محتوی بیشتر از فناوری در کسب‌وکار:

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا