اینترنت اشیاشهر هوشمند

اینترنت اشیا در عملیات آتش نشانی و ایمنی

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

اینترنت اشیا در عملیات اطفا حریق و آتش نشانی با ارائه ی سیستم ها و ابزارهای بی سیم به کمک آتش نشانان آمده است و ضریب ایمنی را بسیار بالا می برد.

با سیستم جدید FAST مخفف عبارت firefighting assisting search technology قادر هستیم که به صورت زنده اطلاعات مربوط به آتش نشانان را در یک عملیات داشته باشیم. به عنوان مثال اگر یک فرد آتش نشان در عملیاتی بیش از ۳۰ ثانیه بدون حرکت باشد،‌سیستم Motion Detector یک مشکل را تشخیص می دهد و بالافاصله پخش هشدار صوتی را آغاز می کند.

اینترنت اشیا Internet Of things به اختصار IOT یکی از جدیدترین دستاوردهایی است که در زمینه های مختلف وارد شده و به طور کلی آنها را دگرگون کرده است. اینترنت اشیا در عملیات اطفا حریق و آتش نشانی با ارائه ی سیستم ها و ابزارهای بی سیم به کمک آتش نشانان آمده است که قابلیت های بسیاری داشته و ضریب ایمنی را بسیار بالا می برد.

کمپانی MSA به تازگی با تکیه به IOT سیستم های محافظتی پیشرفته ای را برای آتش نشانان ارائه کرده است که به آنها اجازه می دهد در عملیات به صورت زنده اطلاعاتی از یکدیگر داشته باشند. این پلتفرم دارای قابلیت های زیر است :

 LUNAR :به کمک این سیستم آتش نشانانی که وارد یک ساختمان می شوند با سیستم تصویر برداری حرارتی ابعاد محیط، افراد، حیوانات، درب های خروجی، پنجره ها و منابع تهویه هوا را شناسنایی می کنند. این سیستم همچنین شامل یک Motion Detecor است که در مواقع اضطراری به کمک آتش نشان می آید و در هنگام بروز حوادث به سایر افرادی که در محل عملیات حاضر هستند هشدار ارسال می کند.

  FireGrid : این سیستم یکپارچه و بی نظیر تمامی اطلاعات را از دستگاه های Lunar جمع آوری میکند و به صورت زنده این اطلاعات را به سایر آتش نشانان و فرمانده ی عملیات منقل می نماید. اطلاعاتی نظیر وضعیت و لوکیشن آتش نشان، همراه داشتن و فعال بودن  سیستم تنفسی آتش نشان

MSA Hubاین دستگاه با فناوری Cellular یک شبکه بی سیم تشکیل می دهد و ارتباط میان آتش نشانان را با یک شبکه ابری برقرار می نماید.

پیش از این ارتباط میان آتش نشانان تنها در صورتی که به یک دستگاه SCBA متصل می شدند امکان پذیر بود. این اطلاعات شامل فشار هوا، میزان شارژ باتری و زمان باقی مانده می شد.

با سیستم جدید FAST مخفف عبارت firefighting assisting search technology قادر هستیم که به صورت زنده اطلاعات مربوط به آتش نشانان را در یک عملیات داشته باشیم. به عنوان مثال اگر یک فرد آتش نشان در عملیاتی بیش از ۳۰ ثانیه بدون حرکت باشد،‌سیستم Motion Detector یک مشکل را تشخیص می دهد و بالافاصله پخش هشدار صوتی را آغاز می کند.

با پیشرفت تکنولوژی سیستم های آتش نشانی و محافظت فردی هر روز پیشرفته تر و مدرن تر می‌شوند و این مسئله نقش بسیار مهمی در امنیت و حفظ جان آتش نشانان دارد.

منبع: رهاورد

  • اینترنت اشیا در عملیات آتش نشانی و ایمنی
کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا