شهر هوشمندگزارش

گذرگاه هوشمند عابر پیاده توسط دوربین و هوش مصنوعی به کنترل چراغ‌های راهنمایی می‌پردازد

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

از حضور چراغ‌های راهنمایی هوشمند مدتی می‌گذرد و اکنون شرکت انگلیسی نو وایرلس، اختراع جدید خود را ارائه داده است. این اختراع استفاده از گذرگاه‌های عابر پیاده را تا حد ممکن راحت‌تر می‌کند.

به طور تخصصی‌تر، این سیستم جدید از آخرین نسل فناوری مانند دوربین، هوش مصنوعی (AI) و سیستم یادگیری ماشینی برای کنترل چراغ‌های راهنمایی و تعیین اولویت استفاده می‌کند.

جهت دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

اولین و مهمترین نکته این است که این گذرگاه، متکی به داده های ارائه شده توسط دوربین ها است و می‌تواند عبور افراد از جاده را از فاصله ۱۵ متری تشخیص دهد. این سیستم به محض شناسایی عابران پیاده، سیگنالی را به سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی آن ارسال می‌کند، سپس با استفاده از سیستم یادگیری ماشینی، به تعیین مسیر واهداف افرادی که به سمت یک گذرگاه در حال حرکت هستند، می‌پردازد.

این سیستم می‌تواند در صورت تشخیص عبور تعداد خاصی از افراد از جاده، به بررسی یک سری قوانین به منظور تغییر رنگ چراغ‌های راهنمایی بپردازد. این قوانین را می‌توان با توجه به نیاز مقامات محلی و الزامات مدیران ترافیک تنظیم کرد.

نو وایرلس در گفت‌و‌گویی با یک بیانیه مطبوعاتی توضیح داده است که ما می‌توانیم به مدیران راهنمایی و رانندگی کمک کنیم تا چراغ های راهنمایی خود را به نحوی تنظیم کنند که متناسب با شرایط تعیین شده تغییر کنند. برای دسترسی بهتر به این امر می‌توان از پارامترهای خاصی در این زمینه استفاده کرد. به عنوان مثال، اگر مدت زمان مشخصی بگذرد و دوربین تشخیص دهد که یک فرد همچنان منتظر است و یا اگر تعداد زیادی از افراد در آن محدوده توقف کرده باشند، امکان تغییر وضعیت این چراغ ها وجود دارد.

بالاترین مزیت این سیستم آن است که راه اندازی این گذرگاه عابر پیاده جدید به هیچ گونه کار جاده ای احتیاج ندارد، بنابراین از لحاظ تئوری، به محض اتصال ماژول‌های لازم به چراغ‌های راهنمایی، می‌توان آن را با خیال راحت در هر محل نصب و استفاده کرد.

همچنین نیازی به بیان این امر نیست که برای دریافت چراغ سبز عبور از یک گذرگاه، احتیاجی به لمس یک دکمه نداریم و همانطور که می‌دانید امروزه استفاده بدون تماس دست، نیاز همه افراد است.

منبع: خودرو بانک

بیشتر از شهر هوشمند در اقتصادالکترونیکی:
“ایلان ماسک” می‌گوید فناوری کاملاً خودران “تسلا” تقریباً آماده است
توسعه هوشمند شهر و جنبه‌های اقتصادی آن
شهرهای هوشمند
شهر هوشمند چه ویژگی هایی دارد؟/اینفوگرافیک
هوشمندسازی بیشتر شهرها با رویکرد مدور

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. بازتاب: افزایش هوشمندسازی شهرها در آینده : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا