رباتیک

آغاز دور جدید اکتشافات رباتیک چین در نیمه پنهان ماه

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

چین فضاپیمای ماموریت رباتیک خود را به سمت نیمه پنهان ماه پرتاب کرده و این فضاپیما قرار است اکتشافات جدید و نمونه‌هایی را از سطح ماه جمع‌آوری کند و به زمین بازگرداند.

یک موشک لانگ مارس ۵ حامل فضاپیمای ماموریت بازگشت نمونه چانگ‌ای ۶ امروز در ساعت ۱۳ به سمت ماه پرتاب شد. این ماموریت از مرکز پرتاب ماهواره ونچانگ (Wenchang) چین در استان هاینان (Hainan) پرتاب شد.

به نقل از اسپیس، چانگ‌ای ۶ (Chang’e ۶) در طول ماموریت ۵۳ روزه به جمع‌آوری نمونه از ماه خواهد پرداخت. این ماموریت شامل چهار قطعه سخت‌افزاری مختلف از جمله یک مدارگرد ماه، یک فرودگر ماه، یک فضاپیمای صعودکننده و یک ماژول ورود مجدد است.

ابتدا مدارگرد ماه به مدار ماه می‌رسد و وارد مدار می‌شود. از آنجا فرودگر و صعودکننده را روی سطح ما می‌فرستد.

بیشتر بخوانیم: بوستون دینامیکس از نسخه ربات برقی انسان‌نمای اطلس رونمایی کرد

فرودگر رباتیک یک دهانه برخوردی بزرگ در سمت پنهان ماه به نام حوضه آپولو را تحت نظر دارد و تلاش خواهد کرد تا ۴.۴ پوند (دو کیلوگرم) از مواد ماه را جمع‌آوری و اکتشاف کند.

پس از جمع‌آوری نمونه‌ها، آنها به وسیله نقلیه صعود منتقل می‌شوند و سپس به سمت مدارگرد پرتاب می‌شوند. پس از اتصال نمونه‌ها به مدارگرد، فضاپیما سفر خود را به سمت زمین آغاز خواهد کرد.

اگر این نمونه‌ها با موفقیت بازگردانده و جمع‌آوری شوند، اولین نگاه اجمالی زمین به مواد بکر ماه از سمت دور ماه فراهم خواهد شد که به یافتن پاسخی برای سؤالات مربوط به تاریخچه منظومه شمسی و تکامل ماه کمک می‌کنند.

منبع: ایسنا

  • آغاز دور جدید اکتشافات رباتیک چین در نیمه پنهان ماه

بیشتر بخوانیم: چگونه رایانش ابری به شرکت‌ها در دستیابی به اهداف توسعه پایدار کمک می‌کند

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا