امنیت اطلاعات

انتشار بدافزار PgMiner

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

بدافزار جدید «PgMiner» با هدف قرار دادن پایگاه داده مونرو استخراج می‌کند. 

کارشناسان شرکت امنیتی پالوآلتونتورک در گزارشی اعلام کردند بدافزاری به نام پی‌جی‌ماینر (PgMiner) شناسایی کرده‌اند که متخصص هک پایگاه‌داده‌های ناامن پستگرس‌کیوال (PostgreSQL) است.

به گزارش ا قتصاد الکترونیکی به نقل از سایبربان؛ این بات‌نت به‌صورت تصادفی دامنه‌ای از آدرس‌های IP را انتخاب کرده و تمام بخش‌های آن را برای یافتن سیستم‌های با پورت باز ۵۴۳۲ پایگاه داده بررسی می‌کند. 

پس‌ازاینکه پی‌جی‌ماینر سیستم فعال پستگرس‌کیوال را شناسایی می‌کند از مرحله اسکن وارد حمله بروت فورس می‌شود تا با فهرستی طویل از پسوردها، اطلاعات لاگین و پسورد حساب کاربری پیش‌فرض پستگرس‌کیوال را حدس بزند.

چنانچه مالک پایگاه داده، فراموش کرده باشد این حساب کاربری را غیرفعال کند یا پسورد آن را تغییر دهد، هکرها به پایگاه داده دسترسی پیداکرده و از قابلیت COPY from PROGRAM استفاده می‌کنند تا سطح دسترسی خود را بالابرده و به سرور و سیستم‌عامل آن برسند. 

آسیب‌پذیری شناسه «CVE-2019-9193» مربوط به این قابلیت است که بسیاری از محققان پستگرس‌کیوال باگ بودن آن را رد کرده بودند. 

اپراتورهای پی‌جی‌ماینر پس از کنترل سیستم آلوده، جهت استخراج ارز مونرو در سرور آلوده ماینر نصب می‌کنند. این بات‌نت می‌تواند ماینرها را فقط روی پلتفرم‌های Linux MIPS و ARM و x64 نصب کند. 

ترجمه از: مهرداد دهقان

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا