امنیت اطلاعات

مزاحمت سایبری با استفاده از وای فای دیگران

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه از شناسایی فردی خبر داد که با استفاده از اینترنت وای فای دیگران، در فضای مجازی اقدام به ایجاد مزاحمت کرده بود.

سرهنگ علی عباسی کسانی، رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت شهروند کرمانشاهی مبنی بر اینکه فردی با ایجاد مزاحمت برای وی در شبکه‌های اجتماعی موجب برهم زدن آرامش روانی او شده است، پرونده‌ای در این پلیس تشکیل و رسیدگی به موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: در تحقیقات اولیه و پس از بررسی‌های لازم، مشخص شد مزاحمت از طریق اینترنت وای فای خانگی انجام‌گرفته است لذا با هماهنگی مرجع قضایی صاحب خط وای فا به پلیس فتا احضار شد.

این مسئول انتظامی اظهار داشت: در بازجویی‌های اولیه مشخص شد متهم خط وای فا را تهیه و پس از یک سال از منزلی که در آن سکونت داشته است اسباب‌کشی کرده و به جهت نداشتن اطلاع از عواقب غیرفعال نکردن خط وای فا، اقدامی انجام نداده است.

سرهنگ عباسی کسانی عنوان کرد: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و مهندسی موفق شدند متهم اصلی را مورد شناسایی قرار دهند که این فرد پس از هماهنگی‌های لازم طی عملیات غافلگیرانه‌ای دستگیر شد.

جهت دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

وی ادامه داد: متهم در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد ولی با توجه به ادله موجود، در بازجویی‌های انجام‌شده انگیزه خود را انتقام‌گیری بیان نمود.

این مقام مسئول یادآور شد: متهم از دوستان شاکی بوده و با مشاهده وای فا وسوسه شده و به‌قصد شوخی با ایجاد حساب‌های‌ کاربری مختلف در شبکه اجتماعی اینستاگرام برای شاکی مزاحمت ایجاد کرد.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه با اشاره به مسئولیت قضایی صاحبان خط وای فا، به شهروندان توصیه کرد: در مورد امنیت وای فای به نکاتی همچون استفاده از یک پسورد WPA قوی و امن (ترکیبی از اعداد و حروف و علامت) و نیز همچنین استفاده از یک نام مستعار توجه داشته و در صورت جابجایی منزل حتماً نسبت به جمع‌آوری خط اقدام کنید.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایند؛ همچنین در صورت نیاز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری با همکاران ما در میان بگذارند.

منبع: پلیس فتا

بیشتر ازامنیت اطلاعات در اقتصادالکترونیکی:
راه اندازی اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در کشور امنیت سایبری را تهدید می‌کند؟ ارتباط استارلینک با شبکه ملی اطلاعات
شش راه برای ارتقاء انعطاف پذیری جهت مقابله با حملات سایبری
ویدیوهای دیپ‌فیک عامل افزایش خطر حملات سایبری
آیا هکرها و مجرمان سایبری مغلوب خواهند شد؟ چتر امنیتی هوش مصنوعی بر هویت‌های دیجیتالی
از حملات فیشینگ به سازمان خود دفاع کنید
ادوارد اسنودن: مشکل بیت‌کوین حفظ حریم خصوصی است
دیپ فیک اعضای پارلمان هلند را گول زد
آمازون احراز هویت بیومتریک را دگرگون می‌کند؛ آغاز عصر پرداخت با کف دست
تجهیزات سازمانی در خطر ۵ آسیب‌پذیری سایبری

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا