رسانه دیجیتال

استفاده درست از کنفرانس های مجازی در دنیای کسب و کار

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نویسنده : برد اندرسون – کارشناس کسب و کار   مترجم : علی ‌آل ‌علی  

برگزاری جلسات کاری یا کنفرانس های مختلف به طور حضوری برای بسیاری از برندها اهمیتی به اندازه فروش بالا در بازار دارد. چنین مراسم هایی به برندها برای تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف کمک کرده و از سوی دیگر امکان بهینه سازی شرایط از نظر همکاری با دیگر برندها را فراهم می سازد. امروزه بسیاری از برندها به طور مشترک به دنبال استفاده از موقعیت های مناسب در بازار هستند. شما هم در این میان امکان استفاده از چنین موقعیت هایی در عمل را دارید. 

دانلود فایل PDF و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۱۶، دی‌ماه۱۴۰۰

برگزاری انواع کنفرانس ها در دوره کنونی دیگر به طور حضوری امکان پذیر نیست. همه گیری کرونا دنیای کسب و کار را دستخوش تغییرات گسترده ای کرده است. درست به همین خاطر دیگر برندها امکان برگزاری مراسم های کاری به طور حضوری را ندارند. درست به همین خاطر ما در مقاله کنونی به دنبال برخی از توصیه های حرفه ای برای برگزاری مراسم های کاری به طور استاندارد در دنیای آنلاین هستیم. اگر شما هم با چنین مشکلی در عرصه کسب و کار رو به رو هستید، در ادامه با ما همراه باشید. 

ساماندهی مقدمه چینی های اساسی

هر کاری در دنیای کسب و کار همراه با اندکی کاغذبازی و مقدمه چینی های مرسوم است. این کارها شاید برای شما کسل کننده باشد، اما نقش مهمی در برگزاری درست مراسم ها دارد. امروزه برخی از کسب و کارها برای برگزاری یک مراسم ساده هم نیاز به هماهنگی با بخش های مختلف شرکت و گروه های گوناگون دارند. مهمترین مقدمه چینی در این میان تلاش برای آگاهی بخشی به مشتریان یا مخاطب هدف درباره مراسم است. بدون تردید تا زمانی که مخاطب هدف شما نسبت به مراسم شرکت آگاهی لازم را نداشته باشد، شما هم شانسی برای تاثیرگذاری بر روی آنها نخواهید داشت. پس از طریق ابزارهای بازاریابی نسبت به آگاهی مخاطب هدف از روند مناسب فعالیت برندتان مطمئن شوید، در غیر این صورت شاید شانس تان در بازار به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا کند. 

جهت مشاهده و دانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

تعیین اهداف

هر کنفرانس کاری باید با یک هدف مشخص برگزار شود، در غیر این صورت نه تنها شما توانایی تاثیرگذاری بر روی کسی را ندارید، بلکه حتی یک نفر هم به کنفرانس تان نگاه نخواهد کرد. هدف شما از برگزاری یک مراسم یا کنفرانس می تواند متفاوت باشد. نکته مهم اینکه شما قبل از برگزاری مراسم باید نسبت به هدف گذاری دقیق اقدام نمایید. اگر شما به دنبال فروش بیشتر محصولات تان در بازار هستید، این امر می تواند یک هدف مهم برای کسب و کارتان باشد. چنین امری وضعیت تان در بازار را به طور قابل ملاحظه ای تقویت کرده و امکان آشنایی درست مشتریان با محصولات تان را می دهد. 

وقتی یک برند اهداف دقیقی در بازار نداشته باشد، خیلی سخت توانایی تاثیرگذاری بر روی مشتریان را پیدا می کند. این امر حتی درباره مراسم های کاری کنفرانس ها نیز مصداق دارد. پس اگر به دنبال جلب نظر کاربران به کنفرانس آنلاین برندتان هستید، باید همیشه تعیین اهداف به طور کاربردی را در دستور کارتان قرار دهید. 

انتخاب لباس مناسب

بی تردید کنفرانس های آنلاین حال و هوای متفاوتی از کنفرانس های معمولی دارد. درست به همین دلیل شما باید حواس تان بیشتر به چنین کنفرانس هایی جمع باشد، در غیر این صورت به سادگی امکان از دست دادن فرصت های پیش روی تان را خواهید داشت. یکی از نکات مهم در مدیریت کنفرانس های آنلاین اطمینان از انتخاب لباس درست است. وقتی شما از خانه مشغول مدیریت کنفرانس هستید، دلیلی نمی شود با لباس غیررسمی در مراسم حضور پیدا کنید. به همین خاطر باید تمام حواس تان را به انتخاب درست لباس بدهید. اینطوری حال و هوای رسمی در مراسم برندتان جریان خواهد داشت. 

نوبت دیگران را رعایت کنید

در کنفرانس های آنلاین هر فردی نوبت خاصی برای صحبت کردن دارد. این نکته درباره کنفرانس های مشترک میان چند برند اهمیت بالاتری دارد. مسئله اساسی در این بین ضرورت رعایت نوبت دیگران به هنگام برگزاری مراسم است. اگر این نکته از سوی شما مورد بی توجهی قرار گیرد، شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور قابل ملاحظه ای از بین خواهد رفت. همچنین در نگاه دیگر برندها نیز بدل به یک موسسه یا بنگاه تجاری غیرحرفه ای می شوید.

منبع: فرصت امروز

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا