رسانه دیجیتالگزارش

سرگذشت پیشتازی بخش رسانه و سرگرمی در انقلاب فناوری

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند
گزارش از سید حسین موسوی

دنیای رسانه و سرگرمی در عصر دیجیتال به نوعی پرچمدار بوده و قابلیت‌های زیادی را به نمایش گذاشته است.

مزایای عصر دیجیتال را می‌توان در دنیای سرگرمی، به وضوح بیش از هر جای دیگری مشاهده کرد. فناوری راه زیادی را برای ایجاد رسانه برای مصرف انبوه، طی کرده است و صرف نظر از اینکه در کجای این صنعت هستید، باید گفت که در این صنعت می‌توانید سود زیادی کنید.

در واقع، صنعت سرگرمی دیجیتال در حال حاضر ۲.۲ تریلیون دلار گردش مالی دارد و انتظار می‌رود تا ۳ سال آینده به ۲.۶ تریلیون دلار برسد!

مطمئناً این یک فضای سودآور است که به نظر می‌رسد تقریبا برای همه در دسترس است، اما واقعا فناوری چه نقشی در صنعت سرگرمی ایفا کرده است؟

  جهت دانلود فایل Pdf و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۲۱، خردادماه۱۴۰۱ اینجا کیلک نمایید.

دسترسی به هر مخاطبی در هر جایی

توانایی دسترسی به مخاطبان بدون توجه به اینکه در کدام نقطه از زمین هستند، دلیل اصلی رونق این صنعت است. اکنون با فشار دادن یک دکمه می‌توانید هزاران نفر را از سراسر دنیا ترغیب کنید تا محتوای شما را ببینند، حالا خواه دوست داشته باشند، دوست نداشته باشند یا به آن واکنش نشان دهند.

اهمیت همکاری در فضای سرگرمی دیجیتال

فناوری ما را چنان به هم متصل کرده است که همکاری به یکی از ضروریات صنعت سرگرمی تبدیل شده است. شما می‌توانید با هر کسی که می‌خواهید، هر زمانی که می‌خواهید و هر کجا که می‌خواهید، در تعامل باشید.

اگر بودجه‌ای کم، اما ایده خوبی دارید، جذب افراد برای همکاری باید بسته به نیاز طرح تان، در اولویت باشد. مثلاً یکی از بهترین همکاری ها، استفاده از افراد در شبکه‌های اجتماعی است. حتی می‌تواند افرادی را به صورت دورکاری به خدمت بگیرید تا کار‌ها تقسیم شوند. یکی دیگر از فواید همکاری پرورش خلاقیت است و همچنین همکاری و همفکری بازدهی را بالا می‌برد.

محتوا‌ها را می‌توان به موقع تهیه کرد، کمپین‌های مطبوعاتی را می‌توان با بیشترین تبلیغات منتشر کرد و … و همه این‌ها به این دلیل است که ما بر ایجاد یک فضای مشارکتی تمرکز کرده ایم که ده برابر بیشتر از حالت معمولی سود می‌دهد.

اقتصادالکترونیکی آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

هر کجا که هستید می‌توانید بازی کنید

بازی‌های موبایلی و کنسول‌های دستی، تضمین کرده‌اند که ما می‌توانیم بازی‌های مورد علاقه‌مان را بدون توجه به محدودیت مکانی و زمانی، در هر کجای دنیا انجام دهیم.

این روز‌ها می‌توانیم بازی‌های مورد علاقه مان را در مترو و ماشین، در هواپیما، در حالی که در قطار نشسته‌ایم و حتی در حالی که فقط در جایی منتظر هستیم، بدون نیاز به هیچ چیزی بازی کنیم.

فناوری وجود دارد تا زندگی را راحت‌تر کند، اما در این حین کار‌های روزمره را نیز بسیار سرگرم‌کننده‌تر می‌کند. مثلاً به این فکر کنید که آخرین باری که در صف منتظر بودید چقدر طول کشید تا گوشی خود را از جیب تان بیرون بیاورید؟ حتی اگر برای بازی کردن نبوده باشد، پیش از این هرگز بازار بازی نتوانسته بود به این خوبی از گستره توجه ما استفاده کند.

فیلم‌ها بیشتر از همیشه جذابیت بصری دارند

استفاده از جلوه‌های بصری در فیلم‌ها از دهه‌های ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ به بعد افزایش یافته است، اما ارائه انیمیشن ها، فناوری CGI (تصاویر تولید شده توسط کامپیوتر)، برنامه‌های ویرایش فیلم و … این بخش از چشم‌انداز رسانه را بیش از هر زمان دیگری موفق کرده است.

چیزی که با دست انسان ساخته نمی‌شود می‌تواند توسط کامپیوتر تولید شود و این امر ساخت فیلم را به اوج چیزی که همیشه تصور می‌کردیم، رسانده است. همچنین شایان ذکر است که استفاده از فناوری در صنعت سرگرمی بسیار سریع گسترش یافته است.

جهت مشاهده ودانلود فایل pdf ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

وقتی صحبت از انقلاب فناوری به میان می‌آید، با یک بررسی ساده می‌توان فهمید که صنعت رسانه و صنعت سرگرمی مانند گذشته بسیار موفق بوده‌اند. مانند همیشه محتوای شما می‌تواند همیشه در دسترس باشد و این می‌تواند واقعاً به شما کمک کند تا نام خود را به گوش همه برسانید. بنابراین، اگر فردی مشتاق به وارد شدن در حوزه رسانه و سرگرمی هستید، فناوری‌های زیادی برای کمک به شما وجود دارد!

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا