متاورسواقعیت مجازی

اتاق پرو مجازی والمارت

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند
نویسنده و مترجم : جواد تاجی

والمارت (Walmart) با همکاری استارتاپ Zeekit که سال گذشته آن را خریداری کرد، ابزار جدیدی را در وب سایت خود راه اندازی کرده که به خریداران کمک می کند تا لباس های مختلف را به صورت کاملا مجازی امتحان کنند.

خرده فروشی آمریکایی اولین نسخه از ابزار خود را ماه مارس راه اندازی کرد که به خریداران اجازه می داد با انتخاب مدلی که از نظر نوع بدن، رنگ پوست و رنگ مو شبیه به آن ها باشد، لباس های مختلف را روی آن ها امتحان کنند. سپس تعداد مدل های آن از ۵۰ به ۱۲۰ مورد افزایش پیدا کرد.

البته خرده فروشان دیگر نیز چنین تجربه ای را آزمایش کرده اند. به عنوان مثال آمازون ابزاری را در اختیار مشتریان خود قرار داده که از واقعیت افزوده استفاده می کند و به خریداران اجازه می دهد کفش ها را به صورت مجازی امتحان کنند.

اتاق پرو مجازی والمارت!

با این حال، ابزار والمارت که «Be Your Own Model» نامیده می شود، از الگوریتم ها و فناوری یادگیری ماشینی استفاده می کند. خریداران می توانند از آن برای امتحان کردن بیش از ۲۷۰ هزار کالا برندهای خصوصی این خرده فروشی استفاده کنند که شامل مواردی مانند Champion و Levi’s می شود.

علاوه بر مدل های ارائه شده، مشتریان می توانند همچنین از تصویر خود برای امتحان کردن لباس ها نیز استفاده کنند. سپس ابزار والمارت با اسکن بدن افراد، حس واقعی تری از نحوه نمایش لباس روی بدن آن ها ارائه می کند. «شریل آینوآ»، معاون Walmart Businesses New توضیح می دهد که این امر باعث می شوند تا احساس متفاوت تری نسبت به سایر فناوری ها، مانند خرید با قابلیت واقعیت افزوده وجود داشته باشد.

البته امکان استفاده از تصاویر شخصی کاربران، ابتدا فقط برای نسخه iOS و وب والمارت ارائه شده و در هفته های آینده در دسترس سیستم عامل اندروید نیز قرار خواهد گرفت.

در ادامه، والمارت قصد دارد تا این فناوری را برای پوشاک مردانه و کودکان و حتی لوازم جانبی نیز ارائه کند و همچنین کالاهای مربوط به برندهای بیشتری را در دسترس کاربران قرار دهد.

منبع: دیجایتو

محتوی بیشتر از واقعیت مجازی:

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا