متاورس

جدال متاورس و هوش مصنوعی؛ کدام پیروز خواهد شد؟

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

گلوبانت (Globant)، یک غول فناوری مستقر در لوکزامبورگ با منشأ آرژانتینی، در آخرین گزارش Tech Trends خود به آینده کوتاه‌مدت متاورس اشاره کرده و گفته که امسال، متاورس یا خواهد درخشید یا خاموش خواهد شد؛ زیرا باید پتانسیل خود را در مقایسه با سایر فناوری‌های ترند مانند هوش مصنوعی نشان دهد.

گلوبانت، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری IT جهان، در جدیدترین گزارش Tech Trends خود گفته که سال ۲۰۲۳، سالی است که متاورس شاهد افزایش کاربردهای قابل‌توجه و عملی خواهد بود.

شرکت‌هایی مانند Meta تاکنون میلیاردها دلار در این بخش سرمایه‌گذاری کرده‌اند. اگرچه این شرکت هدست‌های واقعیت مجازی را هم برای مخاطبانش تولید کرده، ولی حتی اگر بیشترین سهم را از این بازار کم‌نقص داشته باشد، هنوز نتوانسته به شکل قابل‌توجهی در آن نفوذ کند.

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

با این حال، گلوبانت معتقد است نشانه‌هایی وجود دارد که به پذیرش انبوه متاورس اشاره می‌کند. این شرکت می‌گوید: بازیگران اصلی در فضای متاورس، مانند متا، با تمایل به سمت یک محصول بادوام در سال ۲۰۲۳، درها را به روی کاهش هزینه‌ها و موانع کمتر برای ورود باز می‌کنند و به این فناوری اجازه می‌دهند که به مشاغل بیشتری نفوذ کند و بر زندگی مردم در سراسر جهان تأثیر بگذارد.

از نظر گلوبانت، فناوری متاورس این امکان را دارد که بر زندگی افراد به شیوه‌ای مثبت تأثیر بگذارد و به عنوان توانمندساز برای صنایع در دستیابی به تعاملات عمیق‌تر و معنادارتر با مشتریان خود عمل کند. در همین راستا، آگوس هوئرتا، رهبر فناوری در گلوبانت، معتقد است که هر شرکتی باید جایگاه خود را در متاورس پیدا کند. اما از نظر دیگو تارتارا، مدیر ارشد فناوری جهانی در گلوبانت، متاورس هنوز در مراحل اولیه خود است و تکامل آن نحوه زندگی مردم در تجارب دیجیتال را در آینده تغییر خواهد داد.

منبع: رمزارزنیوز

  • جدال متاورس و هوش مصنوعی؛ کدام پیروز خواهد شد؟

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا