پیشنهاد سردبیرهوش مصنوعی

۹ نکته برای شروع یک کسب و کار هوش مصنوعی

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

هوش مصنوعی اطراف ما را احاطه کرده است. از ماشین‌حساب‌های ساده گرفته تا سیستم‌های پیچیده کنترل پرواز. این پدیده‌ی همه ‌جا حاضر، تقریباً بر تمام جنبه‌های زندگی روزمره ما تأثیر می‌گذارد. در چنین شرایطی، فکر کردن در مورد راه‌­اندازی کسب و کار هوش مصنوعی خودتان خیلی عجیب نیست.

براساس گزارش فوربس، بیش از ۸۰٪ شرکت‌ها بر این باورند که هوش مصنوعی برای سازمان­‌های آن‌ها یک اولویت استراتژیک است. در عین حال، سهم مشاغل حوزه هوش مصنوعی در پنج سال گذشته ۴۵۰ درصد افزایش یافته است. این آمار و آمارهای مشابه، تقاضای روزافزون در زمینه فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را نشان می‌دهد.

اما آیا واقعاً می­توانید کسب و کار شخصی خود را در این زمینه راه بیندازید؟ آیا از گام­‌های اساسی که قبل از راه­‌اندازی یک شرکت کاملاً جدید باید بردارید، آگاه هستید؟ اگر پاسخ‌تان منفی است ممکن است این مقاله برای شما بسیار جالب باشد زیرا ما قصد داریم ۹ نکته برای راه‌­انداری کسب و کار هوش مصنوعی خود را به شما ارائه دهیم.

جهت دانلود فایل Pdf و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۱۹، فروردین‌ماه۱۴۰۱ اینجا کیلک نمایید.

هوش مصنوعی: تعریف و مزایا

قبل از شروع یادگیری بیشتر در مورد هوش مصنوعی در تجارت، باید با مفهوم هوش مصنوعی و مزایای مرتبط با آن آشنا شوید. طبق تعریف، هوش مصنوعی نشان­‌دهنده توانایی یک ماشین در تقلید از رفتار هوشمندانه انسان است.
به این ترتیب، این فناوری دارای مزایای متعددی است که می­‌تواند به طور قابل ملاحظه­‌ای شیوه زندگی و تجارت ما را بهبود دهد. مهمترین مزایای هوش مصنوعی عبارتند از:

خودکارسازی: هوش مصنوعی می­تواند بیشتر کارها را به همان دقت انسان انجام دهد و حتی بسیار سریع­تر و کارآمدتر این کار را انجام دهد. دیگر نیازی به کار دستی خسته کننده نیست زیرا سیستم، اکثر فرایندها را خودکار می‌کند.

کاهش هزینه:خودکارسازی مشاغل، باعث صرفه­جویی در زمان و هزینه­های مشاغل می­شود.

بهبود خدمات مشتری: خدمات مدرن ارتباط با مشتری به هوش مصنوعی بستگی دارد. به عنوان مثال، برای اطمینان از در دسترس بودن در هر زمانی از شبانه روز، بسیاری از سرویس­های نمونه­خوانی و خدمات نوشتن ارزان از ربات­های گفتگوی مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می­کنند.

پزشکی: هوش مصنوعی الگوهای پیچیده را نسبت به انسان سریع­تر تشخیص می­دهد در نتیجه می‌تواند مراقبت­های بهداشتی را بهبود ببخشد، به پزشکان امکان واکنش سریع را بدهد و از پیامدهای تهدیدکننده زندگی جلوگیری کنند.

تعداد کاربردهای هوش مصنوعی به معنای واقعی کلمه نامحدود است و در اینجا ما فقط برخی حوزه‌ها را که هوش مصنوعی در آن­ها تأثیر قابل‌توجهی گذاشته است برجسته کردیم و درباره هوش مصنوعی در کسب و کار توضیح خواهیم داد.

اقتصادالکترونیکی آخرین و به روزترین محتوی در فناوری‌های هوشمند

چگونه می­توان برای راه‌اندازی کسب و کار هوش مصنوعی آماده شد؟

بسیاری اوقات در شروع یک کار جدید نمی­توان همه­‌ی جنبه‌­ها را بررسی کرد، اما به هر حال باید از یک جایی شروع کنید. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم یک راست برویم سر اصل مطلب و ۹ گام اساسی را که باید قبل از  راه‌­اندازی شرکت هوش مصنوعی خود بردارید به شما نشان دهیم. بیایید آنها را بررسی کنیم:

درباره هوش مصنوعی بیاموزید

اگر می­خواهید حوزه­‌ی فعالیت­تان با تجربه حرفه‌­ای که داشتید متناسب باشد، باید نحوه عملکرد هوش مصنوعی را بدانید و همه چیز را در مورد آن یاد بگیرید. خوشبختانه اینترنت مملو از منابع ارزشمند یادگیری است. بنابراین کافیست کمی به جستجو و تحقیق در اینترنت بپردازید. به عنوان مثال، پایگاه­هایی مانند هوش مصنوعی گوگل یا دوره یادگیری ماشین استنفورد در دسترس است و علاوه بر آن می­توانید با متخصصان هوش مصنوعی در Australian writer  و  Brill Assignment مشورت کنید.

با کسب‌وکارتان یک مشکل متداول را حل کنید

وقتی اطلاعات بیشتری در مورد هوش مصنوعی کسب کردید، باید یک بازار هدف بکر انتخاب کنید که یک دغدغه­‌ی رایج را حل کند. بدترین اتفاقی که می­تواند بیفتد، تولید محصولی است که برای  بازار جذابیت ندارد، بنابراین قبل از هرگونه اقدام مشخص، از وجود تقاضای کافی اطمینان حاصل کنید.

تجزیه‌وتحلیل سرمایه گذاری

بررسی سرمایه‌­گذاری یکی دیگر از جنبه­‌های مهم راه‌­اندازی کسب و کار هوش مصنوعی است. سعی کنید تا حد ممکن به طور دقیق به این سوالات پاسخ دهید:

  • آیا این یک پروژه منطقی است و نقاط حیاتی و رویدادهای مهم پروژه را می­توان مدیریت کرد؟
  • آیا می­توانم سود انباشته به دست بیاورم و در دراز مدت گردش نقدینگی داشته باشم؟

اگر پاسخ هر دو سوال شما را راضی می­کند، می­توانید ادامه دهید.

اقتصادالکترونیکی” آخرین و به روزترین محتوی کسب‌وکار دیجیتال

مسائل سازمانی

با اینکه بودجه‌­بندی مهم است، اما توجه به  توانایی­‌های سازمانی نیز حائز اهمیت است. پروژه­‌های هوش مصنوعی نیاز به تمرکز کامل، وقت زیاد و نیروی انسانی دارند. آیا واقعاً از عهده آن برمی‌­آیید؟ آیا می­توانید بر موانع اداری غلبه کنید؟ در مورد جزئیات کسب‌وکار فکر کنید زیرا این تنها راه برای کنترل همه چیز است.

اهداف دست یافتنی تعیین کنید

در این مرحله، شما باید نگاه روشنی در مورد استارتاپ های هوش مصنوعی و بازار هدف خود داشته باشید. در واقع شما باید انتظارات حرفه­‌ای را تعریف کرده و با در نظر گرفتن راه اندازی محصول، قیمت­‌گذاری، استراتژی بازاریابی و بازگشت سرمایه اهداف ملموسی تعیین کنید. این باعث می­شود پیشرفت خود را با نگاهی کوتاه مدت، میانی و بلند مدت تحلیل کنید.

متخصصان را استخدام کنید

هر اندازه هم که در مورد هوش مصنوعی مطالعه کنید و یاد بگیرید، باز هم به یک تیم متخصص نیاز دارید تا در راه‌اندازی و پیشبرد استارتاپ به شما کمک کنند. شما باید متخصصان باتجربه هوش مصنوعی را برای هدایت تیم توسعه استخدام کنید. همچنین شما باید متخصصان بازاریابی را به تیم اضافه کنید تا در زمینه بازاریابی محصول به شما کمک کنند علاوه بر این‌ها نویسنده‎ای را برای اهداف تولید محتوا استخدام کنید و در نظر داشته باشید که دیگر برای کدام قسمت‌ها نیاز به پرسنل دارید.

یک پروژه آزمایشی را اجرا کنید

لازم نیست خیلی سریع پیش بروید. می­توانید ابتدا یک پروژه آزمایشی اجرا کنید تا ببینید اولین مشتریان‌تان چه واکنشی در برابر محصول یا خدمات شما نشان می‌دهند. این یک مرحله آزمایشی است برای اینکه به نقاط قوت و ضعف پروژه خود پی ببرید.

دیتاست‌های خود را به ­روز کنید

برای داشتن یک عملکرد صحیح، کسب و کارهای هوش مصنوعی باید از منابع اطلاعاتی شفاف و دقیق استفاده کنند. این به چه معناست؟ بدان معناست که شما باید نسخه‌های تکراری و ورودی‌­های قدیمی را از دیتاست‌های خود حذف کنید و به سیستم اجازه دهید تا بدون نقص کار کرده و بهترین نتایج ممکن را تولید کند.

پشتکار داشته باشید

آخرین نکته و توصیه ما این است که پشتکار داشته باشید و تسلیم نشوید. شما در این روند با موانع زیادی روبرو خواهید شد، بنابراین مطمئن باشید که خونسردی خود را در هر زمان حفظ کنید.

جهت مشاهده ودانلود فایل pdf ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

نتیجه‌گیری

هوش مصنوعی یکی از صنایع در حال رشد در سراسر جهان است که پتانسیل عظیمی را در اختیار کارآفرینان گذاشته است تا کسب‌و‌کار شخصی خود در این زمینه راه‌­اندازی کنند. با این حال، این یک فرآیند پرزحمت و زمان‌بر است، بنابراین باید مراقب باشید و به خوبی برای چالش­‌های پیش‌رو آماده شوید. در این پست، ما مزایای فناوری‌های نوین را به شما نشان دادیم و در مورد ۹ تاکتیک برای راه اندازی کسب و کار هوش مصنوعی بحث کردیم. امیدواریم این پیشنهادها شما را در راه‌­اندازی یک استارتاپ جدید کمک کند.

منبع: هوشیو

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا